היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחאת העובדים הסוציאליים - 2011

עבודה מס' 070135

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יכולה תנועה להיחשב כתנועת מחאה ערכית אם המכנה המשותף של חבריה הוא פרופסיונאלי?

10,440 מילים ,13 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודתי ברצוני לבדוק אם יכולה מחאה, הקשורה במקצוע, לייצר אפקט של מחאה ערכית אמיתית בתוך תנועת מחאה העונה על הקריטריונים המתאימים. בכדי לבדוק זאת חיוני לא רק לחקור את אופי התנועה עצמה אלא גם את יחס התקשורת אליה ואת התגבשות דעת הקהל בעקבות זאת. לכן, אחקור כיצד הופכת תנועת מחאה מקצועית את המאבק הערכי שלה לעיקרי באמצעות הארגון הפנימי והאסטרטגיה אל מול אמצעי התקשורת. אעשה זאת על-ידי חקירת מקרה המבחן של מחאת העובדים הסוציאליים בחודשים פברואר עד מארס, שנת 2011. ראשית, אציג את ארגון העובדים הסוציאליים "עו"סים שינוי", וכיצד הפך לתנועת מחאה ערכית. שנית, אראה כיצד קיבלה התקשורת את הארגון הייחודי, וכיצד משום כך הצליח, בתחילה, לייצר דעת קהל חיובית כלפיו. לאחר מכן אבדוק כיצד גרמו השינויים הבירוקרטיים והמערכתיים, תוך כדי המחאה עצמה, להפיכת כיוונה ולשינוי גם בסיקור התקשורתי שלה. אבחן זאת מצד התנועה עצמה, ומצד התקשורת.

ביחס לשאלת המחקר, האם יכולה תנועה להיחשב כתנועת מחאה ערכית אם המכנה המשותף של חבריה הוא פרופסיונאלי - אעלה שתי השערות הנוגעות ליחסי הגומלין בין התנועה לבין התקשורת.
השערה ראשונה: ככל שתגדל כמות הסיקור התקשורתי, כך תודגש המטרה הערכית של הארגון המוחה. דבר זה תלוי רבות באסטרטגיה שבוחר הארגון לאמץ אל מול אמצעי התקשורת מחד, ובאינטרסים של הגורמים המסקרים מאידך. לעיתים קרובות יהיה שוני בין האסטרטגיה לבין האינטרסים. הבירוקרטיה של קבוצת המחאה יכולה להועיל לה מאוד כאשר מדובר במחאה המתקיימת לאורך זמן ובאופן מוסדר אל מול התקשורת, אך דבר זה עלול להעיב על הערך שהיא רוצה להשיג ושבכוונתה להגביר את תשומת הלב אליו. הדבר מוביל לבדיקת השערה נוספת. השערה שנייה: ככל שתגבר הבירוקרטיה בתוך התנועה, כך אולי יגבר הסיקור התקשורתי, אך בו בזמן, תיטשטש המטרה הערכית שרצתה התנועה להעביר לציבור, והפרופסיונאליות תמוסגר על חשבון הערך ששאפו המוחים לשנות. אחקור זאת תוך כדי השוואה במקרה המבחן, בין המחאה הכלכלית הספציפית שהייתה מטרת איגוד העובדים הממלכתי, לבין המחאה הערכית האוניברסאלית, שהייתה המטרה הראשונית של תנועת המחאה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מבנה תיאורטי
2.א. מארגון עובדים לתנועת מחאה
2.ב. התקשורת ותנועות המחאה
2.ג. ערך או פרופסיה?
3. שיטה
3.א. הסיקור התקשורתי - ניתוח תוכן כמותי
3.ב. אסטרטגיה של תנועה אל מול תקשורת ולהיפך - ניתוח ראיונות איכותני
4. ממצאים
5. דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים:
נספח א' - רשימת הכתבות למחקר ניתוח התוכן
נספח ב.1. - דף הקידוד
נספח ב.2. טבלת הממצאים של ניתוח תוכן הכתבות
נספח ג.1. ראיון עם כתב - תמלול.
נספח ג.2. ראיון עם נציגי תנועת עו"סים שינוי - תמלול.

קטע מהעבודה:

חשיבות רבה נודעת לביסוס ולביאור האינטרסים של תנועת מחאה הקמה מתוך ארגון עובדים בכדי לזכות בלגיטימציה (הרמן, 1996) - שכאמור, לוקה בחסר עקב היותה ממוסגרת כאינטרסנטית פרופסיונאלית, שאינה קשורה למחאה אוניברסאלית אבסולוטית. ביאור זה ניתן לעשות דרך אמצעי התקשורת וההופעה בהם. כלי התקשורת הם הספקים הבלעדיים של מידע המגיע אל בני האדם על המתרחש בסביבתם. יותר מזה - המידע לא רק מגיע אל הציבור דרכם, אלא גם משפיע על עיצוב הדעה ועל ביסוס העמדה בקרב הציבור (שם, עמ' 197). על התנועה החברתית להחדיר לכלי התקשורת את מטרת-העל שלה ואת השינוי שהיא רוצה ליצור, תוך כדי תחרות עם מטרות הגורמים המנוגדים לה (שם, עמ' 213).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחאת העובדים הסוציאליים - 2011", סמינריון אודות "מחאת העובדים הסוציאליים - 2011" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.