היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות האשה המזרחית בסרט "שחור"

עבודה מס' 070114

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסרט דרך פריזמת ייצוגה של האשה המזרחית בו.

11,541 מילים ,50 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

אזולאי-הספרי כותבת מחדש בסרט זה את הספרות הקולנועית המזרחית, כשמתוך כתביה וראיונות שנערכו איתה עולות מבין השורות גם התלבטויותה בנוגע לשאלות האם יצירה זו היא מוצר ביולוגי או שמא תרבותי? האם גיבורת הסרט, המצליחה בעולם ההגמוני הישראלי, מסוגלת להשתחרר מ"כבלי" המזרחיות שלה ולהפוך אותה - כשם שניסתה בהצלחה רבה לעשות במשך שנים רבות, מאז עזבה את הבית שבעיירת הפיתוח - לתופעה מדומיינת? או שמא המזרחיות היא חלק מהותני ממנה, והדרך להכרה זו עוברת בחומרי היצירה שלה, המנסים להשלים עם העבר שנדחה על ידה? ומכאן גם לשאלה עד כמה האמן מסוגל להתנתק ממהותו זו?
על שאלות אלה אנסה לענות בעבודה זו באמצעות בחינת הסרט דרך פריזמת ייצוגה של האשה המזרחית בו. לא מדובר באשה אחת, אלא במשפחה שבה חמש נשים ושלושה גברים. רק אחת מהם צברית - גיבורת הסרט, היחידה שמצליחה בסופו של דבר לפרוץ את מעגל הפריפריאליות העלובה ולהגיע ל"צמרת" החברתית, לשבור את כבלי המסורת והעדתיות תוך מרד ולגלות ממרום הצלחתה כי נותרה בצמרת ללא שורשים. מתוך בחינת האשה המזרחית בסרט אנסה להגדיר את האתניות הישראלית החדשה, כפי שהיא מתבטאת בגיבורה בהשוואה לבנות משפחתה; לבחון את זהותה ואת האותנטיות של האשה המזרחית החדשה כפי שעולה מהסרט. כפורץ דרך בכל הנוגע לייצוג המזרחי בקולנוע הישראלי זה גם המקום לבחון כיצד משנה ייצוגה של האשה המזרחית המוצגת בסרט את ההתבוננות בה ואת מקומה בחברה הישראלית המנסה ליצור דמות של אשה חדשה.

תוכן העניינים:
מבוא
האשה המזרחית ב"שחור"
סיכום: הקול האוטוביוגרפי של המספרת
מקורות
פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

בכך מקביל הייצוג של האשה המזרחית בקולנוע הישראלי עד שנות ה-90 למה שמאלווי (Malvey, 2000) הגדירה ביחס לייצוג האשה בקולנוע ההוליוודי המסורתי כשיעתוק של הסדר הפטריארכלי ויחסי אי-השוויון המגדריים בהן האשה משמשת כאובייקט של הגבר. או כפי שסימון דה-בובואר טענה (2001), כי האשה נאלצת להגדיר את מהותה בעולם שבו גברים מנסים להקפיא אותה כאובייקט (מצוטטות על ידי שרעבי-כהן, 2008: 5).

תגים:

קולנוע · ישראלי · קולנוע ישראלי · כורדניה · נשים · דמות האישה · דיבוק · פמיניזם · מזרחיות · אשכנזיות · מזרחים · נשים מזרחיות · מגדר · מאגיה · החברה הישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות האשה המזרחית בסרט "שחור"", סמינריון אודות "דמות האשה המזרחית בסרט "שחור"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.