היישום אינו מחובר לאינטרנט

חופש הביטוי וביטחון המדינה

עבודה מס' 070101

מחיר: 659.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עד כמה מגביל ביטחון המדינה את חופש הביטוי ועד כמה חופש הביטוי נפגע עקב כך.

14,985 מילים ,48 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

כל מדינה דמוקרטית זקוקה וצריכה ביטחון כדי לקיים את הדמוקרטיה שלה. מדינת ישראל שמאוימת בלי הפסקה בנושא הביטחון שלה, כדי אכן להצליח להתגונן מפני איומים מבית ומבחוץ ובעיקר מבית, צריכה להגביל את השיח הציבורי, את חופש הביטוי ע"י כך שהיא אוסרת שימוש בחופש ביטוי שיש עמו כדי לפגוע בביטחון המדינה. זה יכול להיעשות באמצעות מסירת סודות המדינה כחלק מחופש הביטוי.
לא רק החוק הפלילי נכנס כאן כדי לעזור בהגבלת חופש הביטוי כדי לא לפגוע בביטחון המדינה, יש מכשיר נוסף שנועד למנוע מראש וזה הצנזורה הצבאית. כשמדובר בביטויים שיש בכוחם לפגוע בביטחון המדינה זה מחייב לעבור את זה כדי שזה לא יפורסם ורק אח"כ להפעיל את הסנקציה הציבורית.

השאלה המחקרית שאתמקד בה-
עד כמה מגביל ביטחון המדינה את חופש הביטוי ועד כמה חופש הביטוי נפגע עקב כך.
שאלה זו כוללת בתוכה-
- עד כמה מגביל ביטחון המדינה את חופש הביטוי באמצעות החוק הפלילי.
- מהם הגבולות של חופש הביטוי כשהוא מתנגש עם הערך של בטחון המדינה.
כדי לענות על שאלה זו אבחן תחילה מהו ביטחון המדינה, מהו חופש הביטוי, ההתנגשות ביניהם, אבחן את הדין הנהוג במדינות אחרות בעולם והיכן אנו עומדים ביחס אליהם.

ראשי הפרקים שהעבודה תתבסס עליהם הם:
1. חופש הביטוי כזכות חוקתית-
הגדרת המושג "חופש הביטוי", "חופש העיתונות", "זכות הציבור לדעת"- אינטרסים חשובים אלו אשר מתנגשים עם אינטרסים אחרים שאותם חייבים לאזן.
2. הטעמים העומדים ביסוד חופש הביטוי-
הצידוקים הרבים והמגוונים העומדים לזכות חופש הביטוי והטיעונים העומדים מאחוריו.
3. היקפו של חופש הביטוי-
מהם העניינים הנכללים בו ומהם העניינים הנתפסים כמצויים מחוצה לו. מהו היקף ההגנה שהדין נותן לאותם ביטויים הכלולים בחופש הביטוי והאם ההגנה היא יחסית, מהם גבולות חופש הביטוי וההגבלות החוקתיות עליו, איזון חופש הביטוי ומבחניו.
4. ביטחון המדינה-
הגדרת המושג "ביטחון המדינה", השיקולים הנוגעים לביטחון המדינה המבוססים על שיקולים נגד פגיעה אלימה באינטרסים מוחשיים של אנשים. שיקולים אשר מצדיקים הגבלה של חופש הביטוי כשמדובר בביטחון המדינה. ביטויה של ההגנה על זכויות האדם לבין ביטחון המדינה בפסקי הדין. מעמדה המועדף של ביטחון המדינה, תיאוריית חופש הביטוי והביטחון הלאומי, הצנזורה הצבאית, אמצעי פיקוח על מידע ביטחוני.
5. משפט השוואתי-
אבחן איך מדינות כמו אנגליה, ארצות הברית, גרמניה, צרפת ופסיקה אירופאית מאזנות בין חופש הביטוי לבין ביטחון המדינה והפקת הלקחים מהנהוג בארצות שונות בעולם.
6. הגבלות חופש הביטוי באמצעות החוק הפלילי-
אמשיך ואבחן את הגבלות חופש הביטוי באמצעות החוק הפלילי ועד כמה חופש הביטוי נפגע עקב כך, מה יהיה עונשו של אדם שפגע פגיעות שונות בביטחון מדינת ישראל והאם יש הצדקה לכך אנתח האם הגבלות אלו נכונות והאם הן עומדות בהתאם לחוקי היסוד.
7. סיכום-
לבסוף אסכם את המחקר, אנתח את המסקנות העולות מהדברים שהוצגו, את ההמלצות וסיכומי לאחר חקירת נושא זה והמטרה שלשמה עבודה זו נכתבה.

תוכן עניינים:
פתח דבר
1. חופש הביטוי כזכות חוקתית
2. הטעמים העומדים ביסוד חופש הביטוי
3. היקפו של חופש הביטוי
הגנה על חופש הביטוי
גבולות חופש הביטוי
הגבלות חוקיות על חופש הביטוי במדינת ישראל
הבסיס השיפוטי והגבלות משפטיות על חופש הביטוי בישראל
האיזון
4. ביטחון המדינה
ביטויה של ההגנה על זכויות האדם לבין ביטחון המדינה
מעמד מועדף לביטחון המדינה
תיאוריית חופש הביטוי והביטחון הלאומי
חופש הביטוי מול ביטחון המדינה- ערכים מתנגשים
אמצעי פיקוח על מידע ביטחוני
5. משפט השוואתי
אנגליה
ארצות הברית
גרמניה
צרפת
פסיקה אירופית
סיכום ולקחים
6. הגבלת חופש הביטוי באמצעות החוק הפלילי
סיכום
בבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עיקרם של הטעמים סובב סביב שלושה טיעונים:
הטיעון הראשון- מבסס עצמו על הרצון לחשוף את האמת: "יש להבטיח את חופש הביטוי כדי לאפשר להשקפות ולרעיונות שונים ומגוונים להתחרות אלו באלו. מתחרות זו- ולא מהכתבה שלטונית של 'אמת' אחת ויחידה- תצוף ותעלה האמת, שכן סופה של האמת לנצח במאבק הרעיוני"(4). התרופה אינה הגבלת הביטוי אלא הגברתו. לשם כך חיוני הוא להבטיח את חופש הביטוי, שכן בלא ביטוי אין שכנוע, ובלא שכנוע אין התמודדות, ובאין התמודדות קיים החשש שהאמת לא תצא לאור. לאיש אין מונופול על האמת ועל הדעה הנכונה, גם לא למי שנבחר לשלטון. באמצעות דיון חופשי - ביטוי חופשי של דעות ומתן האפשרות לאמת ביניהן ולבחור מתוכן - ניתן לגלות את האמת, או לפחות לחשוף טעויות ושקרים, שכן הדעות הרווחות כיום שוללות קיומה של אמת אחת.

תגים:

חופש הביטוי · ביטחון המדינה · ביטחון · חופש המידע · צנזורה · צבא · דמוקרטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופש הביטוי וביטחון המדינה", סמינריון אודות "חופש הביטוי וביטחון המדינה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.