היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיקון סעיף 25 לחוק החוזים

עבודה מס' 070094

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השלכות התיקון להלכה הנהוגה במסגרת פסק דין אפרופים וההלכות המאוחרות לו.

6,480 מילים ,20 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק בהשלכות השונות של תיקון 25 לחוק החוזים [חלק כללי], התשל"ג-1973 (להלן: "התיקון" ו/או "התיקון לחוק" וגם "חוק החוזים" ו/או "החוק"), על פסקי הדין התקדימיים הקודמים לו. בין בחינת פסקי הדין נדון בפסק דין אפרופים(1) (להלן: "הלכת אפרופים" ו/או "פסק הדין אפרופים"), ובשאלה האם התיקון לחוק הפך ו/או שינה את ההלכה הפסיקתית המחייבות שהתגבשה קודם חקיקה התיקון. כמו כן, נדון בפסקי דין מאוחרים יותר לתיקון החוק ונבחן האם אכן בפועל משנה עמדת בית המשפט בהתאם לתיקון ו/או שמא מדובר בהגדרה ספציפית של אקטיביזם שיפוטי.
במהלך העבודה ננתח את הגישות השונות שהובאו בפסק דין אפרופים ובפסקי הדין הנוספים לו, השונים, הדומים, המוקדמים והמאוחרים ביחס לגישת בין המשפט לעניין פרשנות חוזה.
כפי שיובהר להלן, הספרות מביעה גישות שונות לגבי הצעת החוק המגבילה לכאורה את הפרשנות הפסיקתית ואולם הדעות השונות מבחינות בעיקר בכללים פרשניים בהם כדאי ו/או ניתן לעשות שימוש כאשר אנו באים לבחון באופן פרשני את תוכנו של החוזה הלאקוני.

תוכן עניינים:
פרק א' - מבוא
פרק ב' - הוראות הדין ע"פ סעיף 25 לחוק והפסיקה
פרק ג' - דיון - ניתוח ומסקנות
פרק ד' - המצב המשפטי כיום
פרק ה' - סיכום, פתרונות ודעה אישית

קטע מהעבודה:

על הלכת אפרופים נשמעו דברי ביקורת רבים. כך למשל נטען כי הלכת אפרופים נותנת יד רחבה בפירוש חוזים על ידי השופטים. הלכת אפרופים מעודדת אקטיביזם שיפוטי, והחלטות שופטים נהפכים לבלתי צפויים.
כתוצאה ישירה, בשנת 2009, בהמשך להלכת אפרופים, הובאה הצעת חוק לתיקון ראשון לסעיף 25 לחוק החוזים המסדר את עיקרי פרשנות החוזה.

תגים:

אומד דעת · פירוש חוזה · פרשנות חוזה · אקטיביזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיקון סעיף 25 לחוק החוזים", סמינריון אודות "תיקון סעיף 25 לחוק החוזים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.