היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדותם של אחים לילדים חריגים

עבודה מס' 070092

מחיר: 447.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר שבוצע באמצעות ראיונות.

9,547 מילים ,14 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בחלק הראשון אציג סקירה של נושא הילדים החריגים במשפחה, עם הרחבה על המשפחה המתפקדת ככלל והילד החריג והנורמטיבי בפרט. כמו כן יוצגו התסמונות השונות לעומק.
בחלק השני אציג את המחקר. מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון את תהליך התמודדותם של אחים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שכן הם שותפים חשובים בהתמודדות עם האתגרים הרבים הניצבים בפני משפחה ובה ילד עם צרכים מיוחדים. כמו כן ייעשה ניסיון לזהות את הגורמים המקלים על התמודדות ולבחון את המשאבים התורמים לחוסנה של המשפחה והתפקוד התקין. במסגרת המחקר נשאלו הנחקרים על ילדותם והגדילה לצד האח החריג ומאפייני הסביבה בה גדלו. בנוסף נשאלו על המתח והמורכבות של החיים לצד אח חריג ועל תחושותיהם כלפיי ההורים וכיצד מתח זה משפיע עליהם כיום. בתוך כך נבדק האם במהלך חייהם קיבלו ייעוץ או עזרה מגורם חיצוני. לבסוף נבדק כיצד נחקרים אלו חשים שהגדילה לצד אח חריג עיצבה את אישיותם כיום.

מחקר זה נעשה עם שישה צעירים בגילאי 22-30, אחים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. בחרתי לראיין שישה אחים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. אחד מהם אח לאחות עם תסמונת דאון, שתי אחיות לאחים עם פיגור שכלי קל, אח לאח עם פיגור שכלי, אחות לאח עם תסמונת טורט ואח לאחות עם פיגור סביבתי.
כלי המחקר היה שאלון פתוח, שחלקו הראשון הכיל שאלות לאיסוף מידע כללי והחלק השני הכיל שאלות המנסות להבין את התחושות והרגשות של המרואיינים לגבי היותם אחים לאח חריג.

תוכן עניינים:
תקציר
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הילד החריג ומשפחתו
2.2 אחים ואחיות לילד חריג
2.3 מקורות תמיכה
3. מערך המחקר
3.1 מטרת המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 כלי המחקר
4. ממצאים
5. סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - תמלול אחד הראיונות.

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את תמלולי כל הראיונות.

קטע מהעבודה:

גישות שונות ניסו להסביר מהי 'משפחה'. אחת הגישות המרכזיות הינה הגישה המערכתית לפיה המשפחה הינה יחידת תפקוד דינמית, אשר מתקיימת בה מערכת מאוזנת של יחסי גומלין בין נושאי התפקידים השונים. מערכת משפחתית זו מוטלת שוב ושוב ממצבי יציבות ואיזון לכיוון התפתחות ושינוי כאשר הפרט ומשפחתו מתפתחים בתוך מערכת זו, תוך יצירת איזון בינהם (דבדבני, חובב, רימרמן ורמות,1997).

תגים:

חריגים · הילד החריג · תסמונת דאון · התמודדות · משפחה · צרכים מיוחדים · הורות · נכות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדותם של אחים לילדים חריגים", סמינריון אודות "התמודדותם של אחים לילדים חריגים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.