היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות אצל ילדים בכיתות א' - ד'

עבודה מס' 070090

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות וארבעה ראיונות עם מורים.

12,383 מילים ,16 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

לאחרונה, אנו שומעים חדשות לבקרים, כי סגל ההוראה במערכת החינוך, הן הזוטר והן הבכיר, מוצא את עצמו חסר אונים נוכח התופעה הקרויה: "בעיית קשב וריכוז שלעיתים מלווה בבעיות התנהגות". אחת הסיבות העיקריות לתחושותיהם של המורים נובעת מהעדר הכשרה מספקת, גיבוי ותמיכה של הממסד הלימודי אל מול בעיותיהם של תלמידים בעלי ADHD/ADD.
במסגרת העבודה, ביקשתי לבדוק בין היתר: אילו התנהגויות של תלמידים עם בעיות קשב וריכוז פוגעות בהתנהלות הלימודית והחברתית של הכיתה; כמו גם, האם המורים מקבלים הדרכה וכלים להתמודדות עם תלמידים אלו; ובאיזה אופן הן המערכת החינוכית הרחבה והן ההורים מסייעים למורים בהתמודדות זו.
מבנה העבודה יכלול שני חלקים עיקריים: חלק ראשון - חלק תיאורטי וחלק שני - חלק אמפירי. במסגרת החלק התיאורטי התייחסתי לתופעת ADHD/ADD על היבטיה השונים, כפי שהם עולים מהמקורות הספרותיים השונים. ובמסגרת החלק האמפירי ערכתי ארבעה ראיונות עם ארבעה מורים (מבתי ספר חילוניים ודתיים) בדבר היכרותם את התופעה.

תוכן עניינים:
תקציר + מבוא
החלק הספרותי:
פרק 1 - מהי הפרעה; גורמים; מאפיינים
פרק 2 - אבחון
פרק 3 - קשיים
פרק 4 - פתרונות
פרק 5 - מערכת החינוך
החלק האמפירי
דיון
סיכום/מסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

עם זאת, באחד המקורות האחרים בספרות נטען כי במציאות לא קיים הסוג ההיפראקטיבי אימפולסיבי בלבד וכי במציאות ישנם למעשה שני סוגים בלבד להפרעה: ADHD-IA (המוכר גם כ-(ADD), וADHD-COM. השאלה הנשאלת היא מהי הלקות הנוירו פסיכולוגית שבבסיס ה-ADHD והאם יש לקות שונה לשני סוגי ה ADHD (Barkley, 1997).

תגים:

הפרעות קשב · לקויי למידה · היפראקטיביות · ריטלין · ADHD · ADD · מערכת החינוך · מורים · מורות · ראיון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות אצל ילדים בכיתות א' - ד'", סמינריון אודות "בעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות אצל ילדים בכיתות א' - ד'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.