היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח כלכלי של שאלת שכר האחיות

עבודה מס' 070035

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה מבוססת על המאמר Heyes, (2005) - "The Economics of Vocation or Why is a Badly Paid Nurse a Good Nurse?".

4,418 מילים ,12 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעיית המחסור בהיצע האחיות בארץ ובעולם דורשת פתרון. ניתן לחשוב שהעלאת השכר תהווה פתרון יעיל ויהיה מעניין לסקור את התיאוריה והממצאים של הספרות הכלכלית בנושא.
נושא קביעת השכר האופטימלי למקצועות מבוססי יעוד- מקצועות שהעובד בהן מונע מתחושת שליחות ומטרה לעזור לזולת, נדון רבות בספרות הכלכלית. הסיבה לכך היא שבניתוח בעיית השכר יש לקחת בחשבון את משתנה המוטיבציה הפנימית של העובד, שמונעת מתחושת יעוד, שליחות, ומשפיעה על תפוקתו. משתנה נוסף שיש להתייחס אליו בניתוח בעיית הפרט הוא הסיפוק מעבודתו, שהוא תועלת נוספת לתועלת מהשכר שהוא מקבל.

תוכן העניינים:
מבוא וסקירת ספרות.
הצגת המאמר.
מאמרי המשך.
הרחבת המודל.
סיכום.
ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

הבעיה בבחירת עובדים במקצועות מבוססי- יעוד היא שקיימת אינפורמציה א-סימטרית בשוק. המעסיק אינו יודע אם המועמד לעבודה הוא בעל יעוד או שמא הוא מעוניין בעיסוק זה מסיבות אחרות. כך, ייתכן וייווצר מצב של סלקציה שלילית- בחירה עוינת (adverse selection), שבו פעולותיו של הפרט בעל האינפורמציה הפרטית, המלאה (המועסק), עשויות לפגוע בצד שאין בידיו את האינפורמציה הזו (המעסיק). כלומר, מועסק שאינו בעל יעוד מקבל שכר קבוע שאינו תלוי בתפוקה השולית שלו, ישקיע או יתאמץ פחות מאשר מועסקים בעלי יעוד, דבר שיפגע במעסיק וגם במקבלי השירות.

תגים:

משכורת · כוח אדם · רופאים · כוח העבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח כלכלי של שאלת שכר האחיות ", סמינריון אודות "ניתוח כלכלי של שאלת שכר האחיות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.