היישום אינו מחובר לאינטרנט

חכמת הנשים במקרא

עבודה מס' 069966

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דמויותיהן של ארבע נשים.

7,338 מילים ,16 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

שאלת המחקר בעבודה זו היא כיצד מעלת החכמה הנזכרת מתבטאת בדרכן ופועלן של הנשים במקרא? כאמור, במקרא וגם במזמור אשת חיל יש ז'אנרים שונים, כגון חוכמה, אומץ, מנהיגות ועוד. בעבודה זו ארצה לדון בתכונת החוכמה, אחת התכונות החשובות המיוחסות על פי הפסוק "פיה פתחה בחכמה". זאת אעשה באמצעות ניתוח דמויותיהן של ארבע נשים שונות. הדמות הראשונה החכמה שונה משאר הנשים המיוצגות בעבודה זו- בשונה מעכסה שנאבקת על זכויותיה, האישה החכמה נאבקת על הצלת ביתה. שתי נשים זוכות בתואר אישה חכמה, האישה החכמה מתקוע והאישה החכמה מאבל בית מעכה, אישה אחת מוגדרת כטובת שכל, אביגיל. המשותף לשלוש הנשים החכמות הוא השימוש במליצות (רטוריקה), כאמצעי למניעת הכחדת בית האב/ שבט.

תוכן עניינים:
מבוא
הנשים המקראיות
עכסה בת כלב
האישה מתקוע
האישה מבית מעכה
אביגיל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הסיפור המקראי מתאפיין בסגנון חסכני ותמציתי. הוא אינו מרחיב את הדיבור על מחשבותיהם ורגשותיהם של הגיבורים, אלא לשם מטרה אמונית או פדגוגית. עם זאת, אין להתעלם מהעובדה שהדמויות המרכזיות במקרא הן ברובן דמויות של גברים כגון האבות הקדושים, המנהיגים, השופטים, המלכים ומשמשי הדת: כוהנים, לווים ונביאים(8).
התנ"ך אינו מנותק מהסביבה, והעולם בו חיו הדמויות התנכיות היה עולם גברי, שבו חוסה האישה בצלו של הגבר האב והבעל. ואמנם האישה בתנ"ך מתוארת לפי קרבתה אליו: אשת פלוני, אחותו, אמו, או בתו של פלוני ועוד.

תגים:

נשים · אישה · אשה · שוויון · מגדר · תנך · גברים · מגדרי · אשת חיל · האישה התקועית · אביגיל · מעמד האישה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חכמת הנשים במקרא", סמינריון אודות "חכמת הנשים במקרא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.