היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות גברים ונשים בני עדות המזרח לגבי תפקידי האישה במשפחתה

עבודה מס' 069938

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות שאלון ו-40 משיבים.

6,843 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מחקר זה בוחן את עמדות בני עדות המזרח לגבי תפקידי האישה בניהול הבית וחיי המשפחה. בתחילת העבודה נביא סקירת הספרות המחקרית והתיאורטית הקיימת בנושא אשר עליה מתבססות השערות המחקר. לאחר מכן יובאו פרטי שיטת המחקר, ממצאיו ולבסוף מסקנות המחקר כפי שהן עולות מן הממצאים.

במחקר זו נעשה שימוש בכלי המחקר-שאלון. לשאלון שני נוסחים-האחד לגבר והשני לאישה. הצורך בשני שאלונים מופרדים נובע מכך שישנן שאלות בהן הגבר נשאל על תפקודו כבעל והאישה נשאלת על תפקוד בעלה. למשתתפים הוצג סולם תשובות הנע מ-1 עד-5. כאשר 1 מסמל את מידת ההסכמה הגבוהה ביותר ואילו 5 מסמל את חוסר הסכמה כלל.
מדגם המחקר כולל בתוכו 40 משתתפים. הבחירה במשתתף נעשתה בהתאם לשני תנאים: המשתתף הינו ממוצא מזרחי והמשתתף נשוי.

תוכן עניינים:
הקדמה
1. מבוא
1.1 סקירת ספרות
1.1.3 חלוקה מגדרית של תפקידי המשפחה
1.1.3 קידום האישה והשפעותיו
1.1.4 האישה המזרחית
1.2 שאלות המחקר
1.3 השערות המחקר
2. תיאור המחקר
2.1 כלי המחקר
2.2 מדגם המחקר
2.3 הליך המחקר
3. תוצאות המחקר ודיון
3.1 ניתוח הנתונים הדמוגרפיים
3.2 ניתוח התשובות
3.3 בדיקת השערות המחקר
ביקורת מתודולוגית
סיכום
ביבליוגרפיה

* הערת מערכת: שאלוני המחקר וקובץ אקסל אינם מצורפים לעבודה.

קטע מהעבודה:

פרידמן (1982) טוענת כי ניתן לחלק את קולות התיאורטיקנים בנוגע להבדלים בין המינים לשתי קבוצות. האחת גורסת כי הבדלי המינים הינם מולדים ולא ניתן לשנותם. הקבוצה השנייה גורסת כי בנים ובנות מחונכים באופן תלוי מגדר. כלומר, הבנים זוכים לחינוך למטרות ותכונות מסוימות (כגון חינוך לתוקפנות) ואילו הבנות זוכות לחינוך שונה (כגון חינוך לתכונת הרכות). היא מוסיפה כי החינוך המגדרי מתחיל בגיל כה צעיר עד כי ניתן לטעות ולומר שהתכונות ה"נשיות" וה"גבריות" הינן מולדות ולא תוצאה של חינוך רב דורות.

תגים:

סוציולוגיה · מחקר כמותי · הבדלים מגדריים · בני עדות המזרח · מזרחיים · עדתיות · עדתי · משפחה · חלוקה מגדרית · האישה המזרחית · נשים · מעמד האישה · נישואין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות גברים ונשים בני עדות המזרח לגבי תפקידי האישה במשפחתה", סמינריון אודות "עמדות גברים ונשים בני עדות המזרח לגבי תפקידי האישה במשפחתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.