היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדינאמיקה המשפחתית והזוגית בסיפורי שי עגנון

עבודה מס' 069924

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הדינאמיקה המשפחתית באמצעות ניתוח ארבע יצירות: פרנהיים, בדמי ימיה, סיפור פשוט ופנים אחרות.

7,966 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בגדול הסופרים העבריים בזמן החדש- שמואל יוסף עגנון וביצירותיו המרגשות. יצירותיו של עגנון עוסקות בחייהן של שלוש קהילות. הקהילה של יהודי מזרח אירופה, הקהילה הישראלית בארץ ישראל וקהילת היהודים שהיגרו למזרח אירופה מגרמניה או בלשונו של עגנון- קהילת היהודים הגרמניים.
עגנון כתב את יצירותיו בצל אותן חוויות אשר עיצבו את חייו, באם היו חוויותיו האישיות ובאם שהיה עד להן והכיר אותן היטב. מתוך כך יצירות עגנון מהוות ראי לתקופות שונות בימי חייו ולמעשה מספרות לנו את סיפור התקופה. עגנון מרבה לתאר דמויות וקטעי הווי מן המציאות היהודית הנמוכה, מתוך מגמה של ביקורת חברתית. בסיפוריו חוזרים האלמנטים הרומנטיים, קשיים בזוגיות והצהרות אהבה שאינן ממומשות. נושא הזוגיות בסיפוריו לא רווה נחת, כל זוג או משפחה עוברת משברים קשים ותנודות המשנות את חייה.
עבודה זו תציג נושאים אלו בהרחבה, תוך שימוש בדוגמאות ממשיות ביצירותיו השונות של עגנון.
העבודה נחלקת לארבעה פרקים עיקריים:
הפרק הראשון בו מובא רקע על בוצ'אץ, עיירת הולדתו של שמואל יוסף עגנון ומציג מוקדים עיקריים ומשמעותיים בחייו של עגנון לאורך השנים.
הפרק השני עוסק בשלושת סיפוריו הידועים של עגנון:"פנים אחרות" אשר פורסם בשנת 1933 ומספר על זוג לאחר טקס גירושיו היוצא לטיול ברחובות העיר וטיול בין תחנות חייו. הסיפור השני הוא "פרנהיים" אשר פורסם בשנת 1949 ומציג ביקורת נוקבת על אירופה שלאחר מלחמת העולם הראשונה. הסיפור האחרון הוא "בדמי ימיה" אשר פורסם בשנת 1923 הכתוב כיומן שמנהלת נערה. הסיפור מתרחש בעיירת הולדתו של עגנון בוצ'אץ.
הפרק השלישי מנתח את הרומן "סיפור פשוט" שפורסם בשנת 1935. רומן אשר נודע כיצירת המופת של הספרות העברית. ברומן זה מבקש עגנון להראות את המפנה שחל בחברה היהודית. החברה שעגנון מתאר הינה חברה אינדיבידואליסטית, חומרנית ורדודה. חברה שערכיה אינם מוסריים ונעלים כפי שהם אמורים להיות על פי תפיסת עגנון.
הפרק הרביעי והאחרון מציג את הקול האישי שלי בנוגע לתהליך כתיבת העבודה והחותם שהוא השאיר בי.

תוכן העניינים:
1. מבוא
בוצ'אץ-עיר הולדתו של עגנון
שמואל יוסף צ'צ'קס -עגנון
2. בחירתו של אדם-הקונפליקט בין ערכי החברה לאהבת אמת
"פנים אחרות"
"פרנהיים"
"בדמי ימיה"
3. כרוניקה של קורבן-סיפורה של צירל
"סיפור פשוט"
4. מהשלמה לתמיהה-יומנה של קוראת מבולבלת
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גולדברג במאמרה מנתחת לעומק את היבט ההחמצה בסיפור מרגע הופעת תחושת ההחמצה ועד ההבנה כי העיתוי מאוחר מידי כדי לשנות את הגורל. ברגע הראשון בו עומדים טוני והרטמן לבדם ברחוב הם אינם יכולים לומר מילה- רגע זהה ממחיש עבורם כי הגט קיים ומוחשי וכי אינם עוד זוג נשוי. חלומו מחדד את תחושת הניתוק ביניהם ברגע זה באומרו כי כאשר הרטמן חש את זיפי זקנו אשר גדל שוב הוא למעשה נותן מקום לדעתה של טוני עליו. בעוד הם היו נשואים דעתה הייתה חסרת חשיבות כקליפת השום אך כעת משהם זוג נפרד וזר אחד לשני, דעתה מקבלת חשיבות עמוקה.

תגים:

שי עגנון · ניתוח יצירות · ניתוח ספרותי · יהודים · אירופה · בלומה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדינאמיקה המשפחתית והזוגית בסיפורי שי עגנון", סמינריון אודות "הדינאמיקה המשפחתית והזוגית בסיפורי שי עגנון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.