היישום אינו מחובר לאינטרנט

מילת נשים - מימוש הזכות לתרבות או הפרת זכויות אדם?

עבודה מס' 069880

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ניתן להשתמש במונח 'תרבות' כהצדקה להפרתן של זכויות אדם אוניברסאליות?

8,420 מילים ,69 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו אדון במנהג מילת הנשים ואנסה להבין האם מדובר במימוש הזכות לתרבות או בהפרת זכויות אדם. שאלת המחקר לאורה אנתח את הדעות השונות וההיבטים התרבותיים השונים היא: האם ניתן להשתמש במונח 'תרבות' כהצדקה להפרתן של זכויות אדם אוניברסאליות? מילת נשים - מימוש הזכות לתרבות או הפרת זכויות אדם? במהלך המחקר אנסה להביא כמה שיותר טענות ורעיונות שיקיפו את מכלול הדעות והאמונות לגבי מנהג זה. אולם, בשל מורכבות הנושא, אני משערת שאמצא כי אין תשובה חד משמעית ולא ניתן באמת להכריע בין הדעות החלוקות. אני מאמינה שכל גישה תצליח, בדרכה, "להצדיק" את עצמה ואת אמונותיה, ושכל תפיסה תיזון מהתרבות ממנה היא באה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרא א - רקע מושגי והיסטורי
פרק ב - סיבות לקיום מילת נשים: ההיבט התרבותי
פרק ג - התנגדות לקיום מילת נשים: זכויות אדם
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"מילת נשים" מהווה שם כולל לכלל סוגי ההליכים שמעורבים בהם הסרה חלקית, מלאה או הטלת מום בחלקי איברי המין הנקבי מסיבות שאינן רפואיות (שוחטמן, 2003). תופעת מילת הנשים היא תופעה רחבה הנפוצה בכל חלקי העולם, בעיקר בקרב חברות מוסלמיות. אולם, המקור של מנהג זה, בניגוד לדעה הרווחת, הוא לא במסורת המוסלמית. ישנה ראייה לכך שהמילה נפוצה לפני תקופת האסלאם והנצרות, והייתה מנהג פרעוני עוד במצרים העתיקה (Assaad, 1980).

תגים:

ברית מילה · אסלאם · מסורת · מילה · הגנה תרבותית · נשים · בנות · זכויות אדם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מילת נשים - מימוש הזכות לתרבות או הפרת זכויות אדם?", סמינריון אודות "מילת נשים - מימוש הזכות לתרבות או הפרת זכויות אדם?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.