היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי ארגוני - מיזוג חברת כימאגיס עם חברת "פריגו"

עבודה מס' 069876

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיע המיזוג של חברת כימאגיס, עם חברת "פריגו" העולמית, על תהליך הערכת הביצועים שלה?

9,206 מילים ,23 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

במאה ה-21, מיזוגים ורכישות (M&A) הפכו לדרך נורמאלית ומקובלת המאפשרת לעסקים לשרוד ולהתפתח. זאת בעקבות גורמים כמו גלובליזציה, חוקים ותקנות חדשים, טכנולוגיות משתנות ושאיפה ליהנות מיתרונות כלכליים הנובעים מיתרון הגודל. גם בישראל מוזגו חברות רבות בשנים האחרונות כדוגמת: נטויז'ן וברק, שטראוס ועלית, תים ומלם, אופקו ופרולור וכו'.
בעבודת המחקר שלי, בחרתי לעסוק בשינוי הארגוני בכלל ובתהליך ניהול והערכת הביצועים בפרט, בחברת "כימאגיס" (שהייתה חלק מ"אגיס תעשיות"), לאחר שמוזגה עם חברת "פריגו" העולמית בשנת 2005.

שאלת המחקר שאני מעוניינת לבדוק היא כיצד השפיע המיזוג של חברת "כימאגיס" ישראל עם חברת "פריגו" העולמית.

בעבודתי אבחן לעומק את אופי השינויים בתחום תהליך ניהול והערכת הביצועים בארגון. השינוי אשר נעשה הוא למעשה התאמת תהליכי ניהול הביצועים של "כימאגיס" לתהליך הגלובאלי המקובל בחברת "פריגו", לשם מינוף עסקי ובקרה על סניפיה הפזורים בעולם.

את המידע לשם בדיקת שאלת המחקר והסקת מסקנות אקבל ממצגות וטפסים אשר שימשו את מחלקת כוח האדם של כימאגיס לשם הערכת ביצועי העובדים, הדרכות המנהלים לביצוען וניהול הביצועים, לפני המיזוג, במהלכו ולאחריו.
בסקירת הספרות של העבודה, אתן תחילה מעט מידע על החברות כימאגיס ופריג ועל המיזוג שנעשה בשנת 2005. לאחר מכן, אתן את הרקע התיאורטי של מהי תרבות ארגונית ומהם המודלים המסייעים להגדירה ולהפכה לשימושית ומועילה בכדי למקסם את הצלחתם העיסקית של ארגונים. בהמשך, אתן את הרקע התיאורטי לנושא המיזוגים והרכישות- מושגים בנושא, מודלים מקובלים ועוד.

בפרק העוקב, אקשור בין שני הנושאים החשובים להבנת עבודתי - תרבות אירגונית ומיזוג ורכישות. אפרט מהו הקשר בינהם וכיצד ניתן לסייע להצלחתן של עיסקאות המיזוג והרכישה ע"י מבט מעמיק לתרבות הארגונית של החברות המעורבות בעיסקה.
לבסוף, אתמקד בפן של התרבות הארגונית הקרוי "ניהול והערכת ביצועים", המסייע לאמוד את ביצועי העובדים ואת השינוי בתחום שנעשה בחברת כימאגיס לאחר המיזוג עם חברת פריגו העולמית. מה היה הרקע לשינוי זה? האם השינוי אחיד בכל סניפי פריגו בעולם? האם תמיד ובכל מצב ניתן לקיים שינוי גלובלי וחוצה יבשות ללא התחשבות בתרבות הארגונית המקומית והספציפית לארגון? ועוד.

תוכן עניינים:
מבוא
מי הן אגיס, פריגו וכימאגיס?
תרבות ארגונית
מודלים שונים לסיווג והבנה של התרבות הארגונית
מיזוגים ורכישות
הקשר בין מיזוגים ורכישות לתרבות הארגונית
ניהול ביצועים
שאלת המחקר
מתודולוגיה
תהליך הערכת הביצועים בכימאגיס
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אוריילי, צ'טמן וקלדוול (1991) פיתחו מודל המבוסס על האמונה כי ניתן להבחין בין תרבויות שונות על ידי הערכים הנאכפים בתוך הארגונים. דגם הפרופיל הארגוני שלהם הוא כלי דיווח עצמי המבחין בין שבע קטגוריות שונות: חדשנות, יציבות, כבוד לאנשים, אוריינטציה לתוצאות, תשומת לב לפרטים , אוריינטציה לעבודת צוות ותוקפנות.

תגים:

ניהול השינוי · מודלים · מיזוגים ורכישות · ניהול ביצועים · הערכת ביצועים · התנהגות ארגונית · התנגדות לשינוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי ארגוני - מיזוג חברת כימאגיס עם חברת "פריגו" ", סמינריון אודות "שינוי ארגוני - מיזוג חברת כימאגיס עם חברת "פריגו" " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.