היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג הדתי והחרדי בקולנוע הישראלי בשנים האחרונות

עבודה מס' 069875

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרטים: "ההסדר", "האושפיזין" ו- "הסודות".

14,276 מילים ,32 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו באתי לבחון את דימויו של הדתי החדש החל משנות האלפיים, תוך צמצום הבדיקה לקולנוע. בחרתי לצורך כך בשלושה סרטים המייצגים הוויות שונות של העולם הדתי - חוזרים בתשובה, כיפות סרוגות קרביים, נערות מדרשה מורדות - והם בעלי סגנון שונה: דרמה מיסטית, קומדיה קלאסית, דרמה/מותחן/פעולה. שלושתם נוצרו על ידי שלושה יוצרים מרקע שונה: חילוני; דתי-לאומי; דתי לאומי שהתפקר, חזר בתשובה ושב והתפקר.
כיצד נראה הדתי החדש, בין אם במאה שערים, בהתנחלות, או בצפת? כיצד הוא מתמודד עם המודרנה כשזו פוגשת את ערכי הדת וציווייה? כיצד הוא מתמרן בין צו מצפונו, יצריו והאוטונומיה שלו לבין הציווי האלוהי ומנהגי החברה שבה הוא חי? באיזו דרך הוא רואה את החילוני ובאיזו דרך רואה החילוני אותו? כיצד נתפסת האשה הדתית החדשה, זו שנעדרה לחלוטין מסדר היום הקולנועי בשנים עברו? האם העובדה שהגיבור הדתי מגיע לפריים-טיים המסחרי ונאהב גם על ידי הצופה החילוני מסייעת ל"צו הפיוס" שבין שתי החברות? מה מקומו של הדתי-לאומי החדש ביחס לצבר המיתולוגי והאם הוא יכול למלא את מקומו בהגשמה הציונית החדשה?
שאלות אלה ורבות אחרות עלו במהלך הכנת העבודה וניתוח הסרטים שבחרתי: ההסדר (בימוי: יוסף סידר, 2000), האושפיזין (בימוי: שולי רנד, 2004) והסודות (בימוי: אבי נשר, 2007). השאלות הללו, והתשובות עליהן, משיקות גם לסדרות הטלוויזיה האמורות וגם לסרטי סטודנטים ותלמידי תיכון מהמגזר החרדי שנגעתי בהם רק בקצרה (אלה שווים עבודה נפרדת). יחד הם מספקים חלון הצצה מרתק לעולם הדתי, וליחסים הנרקמים בין הציבור החילוני לזה הדתי-לאומי והחרדי. במובן זה, הקולנוע והטלוויזיה כמשקפי שינויים חברתיים הם כלי מחקרי חשוב ומעניין לבחינת השינויים החברתיים שישראל עוברת ביחס למגזרים הדתיים שבה, אלה שנחשבו לחלק מה"אחרים" של החברה הישראלית. לפיכך אני מוצאת בעבודה זו חשיבות לבחינת תהליכים חברתיים אלה, שכמעט לא זכו עד היום לבחינה מחקרית משמעותית ביחס לתפקידו של הקולנוע הישראלי כחלק מהם.
בפרק הראשון אדון בחיבור שבין הדת לקולנוע בכלל, ולקולנוע הישראלי עד שנות ה-80 בפרט. בפרק השני אדון בייצוג הדתי בקולנוע הישראלי העכשווי תוך ניתוח שלושת הסרטים. בפרק הדיון והסיכום אבחן את משמעות הסרטים שנותחו ביחס למקומו של הדתי בחברה וחיבורו לחילוני דרך הקולנוע.

תוכן העניינים:
מבוא
1. דת וקולנוע
1.1 מבוא
1.2 הדת בקולנוע הישראלי עד שנות ה-80
2. ייצוג הדתי בקולנוע הישראלי החדש
2.1 הדתי וייצוגו הקולנועי-טלוויזיוני בשנות האלפיים
2.2 ניתוח סרטים
2.2.1 ההסדר
2.2.2 האושפיזין
2.2.3 הסודות
3. דיון וסיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

היעדרו של האדם המאמין ממסכי הקולנוע הישראלי במשך שנים ארוכות ניכר היטב בסטטיסטיקה: בשנים 1995-1960 הופקו 410 סרטים עלילתיים, אך רק לעשרים מהם היה קשר כלשהו לתמטיקה או לחוויה הדתית (שניצר, 1995).

תגים:

דתיים · חרדים · קולנוע · טלויזיה · סרוגים · מעורב ירושלמי · מרחק נגיעה · אורים ותומים · רב תרבותיות · שולי רנד · דתי לאומי · מגזר · מגזרים · החברה החרדית · ייצוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג הדתי והחרדי בקולנוע הישראלי בשנים האחרונות", סמינריון אודות "ייצוג הדתי והחרדי בקולנוע הישראלי בשנים האחרונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.