היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת הביטחון המצרית והשפעתה על המלחמה ב-67

עבודה מס' 069861

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעה תפיסת הבטחון של מצרים על מלחמת ששת הימים.

13,817 מילים ,14 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

ברצוני לחקור את השאלה מדוע מצרים בחרה להילחם באותה עת בישראל, ומשאלה זו, נובעת השאלה "כיצד השפיעה תפיסת הבטחון של מצרים על מלחמת ששת הימים". לצורך הכנת העבודה, נדרשתי בראש ובראשונה להבין מהי תפיסת בטחון, ומהי הגדרתה. למדתי והבנתי כי תפיסת בטחון מושתתת בעיקרה על יותר מאשר מהלכים צבאיים, אלא יותר על שיקולים פנימיים-מערכתיים של מדינה, על מצב כלכלי וחברתי זה או אחר, על שיקולים מדיניים ובסופו של דבר על מהלכים צבאיים.
אחד הדברים היותר מעניינים שארצה לבחון בעבודתי, נובע מהשאלה האם תפיסת בטחון רעועה יש בה כדי להביא לפרוץ מלחמה כוללת. שאלה נוספת שיש לבחון אותה היא כיצד עומד מנהיג מול לחץ ציבורי גדול ומול מדיניות שבה הלחצים החברתיים עלולים להשפיע גם כלפי חוץ.

העבודה כוללת שלושה ראשי פרקים עיקריים: הראשון שבהם הוא הבנת המרכיבים והיסודות של תפיסת הביטחון של מצרים, לרבות ההבנה מהי תפיסת ביטחון; הפרק השני שבו אעסוק ידון במהלכי טרום המלחמה ושיקולים אסטרטגיים וטקטיים שהובילו בסופו של דבר לפרוץ מלחמה ששת הימים; ואילו הפרק השלישי של עבודתי יעסוק בניתוח ושילוב בין תפיסת הביטחון של מצרים לשיקולים האסטרטגיים לפרוץ המלחמה והלימה ביניהם כמו כן פרק זה אבחן את התשובות לשאלות שהועלו וכן גם אבדוק ואציג את ממצאי העבודה אל מול ההנחה שהנחתי לרבות בשאלות תפיסת הביטחון העתידית של מצרים אל מול המצב הצבאי שיכול להיווצר במזרח התיכון.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע
מעמדו של נאצר כרקע לפרוץ המלחמה
המרכיבים והיסודות של תפיסת הביטחון המצרית
מהלכי טרום המלחמה ושיקולים אסטרטגיים
השפעת תפיסת הביטחון של מצרים על המצב טרם המלחמה
סיכום ומסקנות:
סוף דבר
רשימת מקורות ביבליוגרפים

קטע מהעבודה:

מצרים בעוצמתה הדמוגרפית, ובגודל אוכלוסייתה, נתפסה בעולם המערבי והערבי, כאחת ממדינות ערב המשמעותיות, ובעצם כך כמדינה אשר יש בה כדי להיות המנהיגה הבלתי מעוררת של העולם הערבי . צבאה של מצרים נחשב באותה כגדול בצבאות הערביים, ובעל המסורת העשירה ביותר. לא בכדי חששה הגדול של מדינת ישראל, היה מתקיפה מצרית באותה עת, שכן צבאה של מצרים היה באותה עת לשם דבר בעולם הערבי(14).

תגים:

מצרים · ישראל · מלחמה · ששת הימים · תפיסת ביטחון · נאצר · טרום מלחמה.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת הביטחון המצרית והשפעתה על המלחמה ב-67 ", סמינריון אודות "תפיסת הביטחון המצרית והשפעתה על המלחמה ב-67 " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.