היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטבח בכפר קאסם

עבודה מס' 069848

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אירועי הטבח בכפר קאסם לאור רוח התקופה תוך בחינה של הצנזורה הישראלית. מעמד הצנזורה בישראל לאורך השנים תוך ניתוח של מקרי קיצון נוספים בהם פעל הצנזור בקיצוניות.

6,876 מילים ,14 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מטרת העבודה: בעבודה אבחן את אירועי כפר קאסם ואבחן את השתלשלות האירועים שהובילה לכך שהטבח הנוראי כמעט ונעלם מזיכרון הקולקטיב הישראלי ואבחן מה השפעת הצנזורה הצבאית על כך.
על מנת לעשות זאת, אסקור תחילה את רוח התקופה של אותם ימים, אסקור לעומק את אירועי כפר קאסם, השתלשלות האירועים באותו יום, התנהלות הדרג המדיני והצבאי, חומרת הטבח ואבדוק לאור ההיסטוריה האם אירוע כזה יכול להתרחש בשנית.
לאחר מכן אמשיך ואבחן מהי הצנזורה הצבאית כמו כן, אבחן את התנהלותה לאורך השנים החל בימי היישוב היהודי בארץ ישראל, הטבח בכפר קאסם ועד סוף שנות ה-90 ואבדוק האם יש מעורבות בין פגיעה בזיכרון הקולקטיב לבין הצנזורה הצבאית.
שאלת המחקר: האם יש קשר בין מערבותה של הצנזורה הצבאית להשפעת הטבח בכפר קאסם על זיכרון הקולקטיב, ומה הייתה ההשפעה של רוח התקופה על עיצוב הזיכרון?
השערת המחקר: לעניות דעתי קיים קשר ישיר בין הצנזורה לבין עיצוב הזיכרון הישראלי בכל הנוגע לטבח בכפר קאסם.
שיטת המחקר: העבודה היא עבודה עיונית אשר נעשתה באמצעות קריאה וניתוח ספרות אקדמאית, נבירה בכתבי עיתונות ישנים, במחקר אמפירי ובמחקר משפטי. כל זאת במטרה להתחקות אחר האירועים האמתיים של הטבח בכפר קאסם בצורה הכי אובייקטיבית שניתן לאור גישות שונות ודעות שונות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרשת כפר קאסם
מבצע קדש - רקע היסטורי
המצב המדיני עם ערביי ישראל באותה שעה
מדיניות צה"ל באזור המשולש
השתלשלות האירועים ביום של הטבח בכפר קאסם
עובדות היסטוריות של אירועי הטבח בכפר קאסם
התנהלות ביום שאחרי
התגובה הציבורית
התנהלתו של בן גוריון
הפן של ערביי ישראל
מבצע ענבי זעם
3. הצנזורה הצבאית
צנזורה צבאית רקע כללי
ועדת העורכים
ניתוח הצנזורה הצבאית בפרשת כפר קאסם
פרשת קו 300
ניתוח אירועי פרשת קו 300
אסון צאלים

סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת רשימה של הכתבות העיתונאיות, או את הכתבות עצמן.

קטע מהעבודה:

בנוסף לאמור לעיל, צריך להבין את המורכבות של החברה הישראלית הצעירה עם ערביי ישראל באותה תקופה. מדינת ישראל עוד לא חגגה עשור לקיומה והתמודדה מדי יום ביומו עם נוכחותם של מאות אלפי ערבים שלא ברחו או גורשו משטחה, חלקם התמזגו בערים כגון: חיפה, עכו, לוד וחלקם ביישובים שלהם כגון שפרעם ונצרת, וחלקם ביישובים שנמצאים לאורך הגבול עם ירדן.

תגים:

כפר קאסם · צנזורה · קו 300 · אסון צאלים · מלחמה · טבח · רצח · מבצע קדש · ועדת העורכים · מבצע סיני · סואץ

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטבח בכפר קאסם", סמינריון אודות "הטבח בכפר קאסם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.