היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטבח בכפר קאסם והשלכותיו על החברה הערבית

עבודה מס' 065569

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השלכותיו של הטבח בכפר קאסם בשנת 1956 על תושבי הכפר ועל החברה הערבית כולה.

11,763 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בשנים שלאחר מלחמת 1948 הקונפליקט של הזיכרון הקולקטיבי נשאר בעינו בקרב המנהיגים היהודים הישראלים ובקרב האזרחים הפלסטינים. מאוגוסט 1948 ועד דצמבר 1966 הממשל הצבאי משל בחיים היומיומיים של האוכלוסייה הפלסטינים שנותרה בארץ. תנועותיהם ותעסוקתם הוגבלו ובכך אף בודדו מהחברה הישראלית. אותו מעקב מתמיד על חייהם הביא את הפלסטינים לידי אזכור מתמיד לכך שנוכחותם אינה רצויה במדינה החדשה. ב- 29/10/1956, ערב מבצע קדש, אירע הטבח המזעזע שבו נרצחו 49 מתושבי כפר קאסם בידי חיילים ושוטרי משמר הגבול. טבח זה,כאמור, ארע בשיאו של השלטון הצבאי והעלה מתחים אלו לחזית.
בבחינת העשור של התנגשויות פיזיות ומילוליות, שהתפרצו כתוצאה ממאמצים פלסטינים ברחבי הארץ לכיבוד קורבנותיהם ולהנצחתם, אטען בעבודה זו כי המפתח להבנת הפוטנציאל המתמשך של הזיכרון מהטבח ועד היום מונח בהשלכות יותר מאשר באירוע עצמו. מטרתי להראות את הקשר בין ניסיונות המדינה לדכא את פעולות ההנצחה לבין היווצרות ארגוני התנגדות א-פוליטיים סביב הטבח.
בפרק הראשון אראה, שלמעשה, כתובת הטבח הייתה על הקיר.
בפרק השני אפרוש את אירועי הטבח, החל משעות הצהריים המוקדמות שבהן ניתנו הפקודות הקטלניות, ועד לשעות הערב בהן התברר הטבח הנורא. בכוונתי לנסות להראות שאמנם הטבח בוצע על ידי מספר חיילים ושוטרים מצומצם, אך האחריות מוטלת כל כולה בידי הדרג הפיקודי והממשלה.
בפרק השלישי והאחרון אבחן את תוצאות הטבח והתגובות לו. אראה כיצד השפיע על פלסטינים בתוך ומחוץ לכפר קאסם. בנוסף, אסקור את התגובות הרבות לטבח- השביתות, המחאות ועצרות הזיכרון מדי שנה. לסיכום אראה כיצד הטבח טבוע עמוק בזיכרון הקולקטיבי של העם הפלסטיני וכיצד זיכרון קולקטיבי זה משפיע על הפלסטינים עד היום.

תוכן העניינים:
מבוא
המצב בארץ לאחר מלחמת 1948 ותקופת הממשל הצבאי.
הממשל הצבאי
אירועי יום ה- 29/10/1956
השלכות הטבח והשפעתו על הזהות הקולקטיבית של הפלסטינים בישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בנוסף לגורמים הפנימיים השפיעה גם המערכת האזורית על יחסי שתי הקהילות. מדיניות האיבה של ארצות ערב כלפי ישראל, טיפולן בשאלת הפליטים הפלסטינים, התפתחות הלאומיות הפאן ערבית והפלסטינית הפרטיקולריסטית, ההפיכות הצבאיות ושינוי חלק מן המשטרים במדינות ערב, כמו גם עמדות המעצמות כלפי ישראל והסכסוך הישראלי-ערבי- כל אלה היו גורמים שמילאו תפקיד ביצירת האווירה ובעיצוב היחסים בין יהודים לערבית בתוך מדינת ישראל. במצב התחלתי כזה ולאור הפער בין שתי החברות, היו יחסי הגומלין בין שני העמים בארץ בעייתיים ומסובכים. היו אלה שנים מעצבות, שקבעו דפוסים שמלווים אותנו עד היום(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטבח בכפר קאסם והשלכותיו על החברה הערבית ", סמינריון אודות "הטבח בכפר קאסם והשלכותיו על החברה הערבית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.