היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסומות מזון לילדים כראי היחסים בין הורים לילדים

עבודה מס' 069820

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של 15 פרסומות.

9,511 מילים ,75 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

השילוב של פרסומות למזון לא בריא כמו שוקולדים, משקאות ממותקים וחטיפים מלאי מלח ושומן עם מגמת בילוי זמן הפנאי מול מקלט הטלוויזיה הוא מסוכן ומוביל במהרה להשלכות בריאותיות קשות עבור הילדים (Warren et al, 2008).

בעבודה זו בחרתי להתמקד בדרך בה המשפחה מיוצגת בפרסומות אלה דרך בחינתן של 3 פרסומות מזון ששודרו בפריים טיים בישראל.
עבודה זו תסקור את עולם הייצוג במדיה ובפרסומות, תציג סיבות לייצוגים המעוותים והמוטים המוצגים באמצעים אלה. לאחר מכן, נתחקה אחר עולם פרסומות הילדים ומגמת השמנת הילדים. החלק השלישי של סקירת הספרות יסקור את הספרות הקשורה לאינטראקציה בין הורים-ילדים.

במסגרת עבודה זו ערכתי ניתוח תוכן לחמש עשרה פרסומות מזון לילדים אשר הוצגו בעשור האחרון בטלוויזיה הישראלית בפריים טיים. באמצעות ניתוח הפרסומות, אנסה לבחון מה מלמד הדימוי הוויזואלי שמוצג בפרסומות על היחסים בין הורים וילדים.
יחידות ניתוח של ניתוח התוכן היו הבאות- קידוד של הדמויות האנושיות שהופיעו בפרסומות תחת קטעי דיבור (קול מובחן ויחיד הנובע מדמות ברת זיהוי) ושפת גוף (תנועה מובחנת המגיעה מדמות ברת זיהוי) והתחקות אחרי אסטרטגיות וטכניקות שמטרתן יצירת משיכה בלב הילדים למוצר.
על ידי ניתוח הפרסומות רצינו לבדוק שלושה מאפיינים; מאפיין אחד הינו ההרכב המשפחתי המשתתף בפרסומת. מאפיין נוסף, הינו יחסי ההיררכיה בין הדמויות/בני המשפחה המככבים בפרסומת, משמע מי ה"השולט" בפרסומת, מי נמצא על הגובה, מי עומד ומי יושב. המאפיין השלישי הינו הקרבה בין הדמויות, כלומר מה היא מערכת היחסים בין הדמויות, האם הן משדרות קירבה או ריחוק.

תוכן העניינים:
מבוא
1. סקירה ספרותית
1.1 ייצוג במדיה ובפרסומות
1.2 השמנת ילדים ופרסומות מזון
1.3 תקשורת בין הורים-ילדים
1.3.1 יחסי הורים-ילדים
1.3.2 פרסומות ויחסי הורים-ילדים
1.3.3 פרסום, הורים והרגלי אכילה בקרב ילדים
1.3.4 הורים שלא מפקחים על הרגלי אכילה ותולדתה של השמנה
1.3.5 פרסום וייצוגו החדש של האב
1.3.6 ייצוג המשפחה בפרסומת
2. פרק השיטה
2.1 איסוף נתונים
2.2 ניתוח נתונים
3. תוצאות
3.1 הרכב המשפחה
3.2 יחסי קירבה בין בני המשפחה
3.3 יחס היררכיה בין בני המשפחה
3.4 תוצאות-סיכום ממצאים
4. דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

תיאוריית הקוגניציה החברתית (SCT) אומרת כי תחת תנאים מסוימים כמו מסרים פשוטים החוזרים על עצמם המאפיינים פרסומות טלוויזיה, הצופים יכולים ללמוד, וילמדו, ממה שהם רואים במדיה (Bandura, 1986/2002). ה-SCT מחזקת את האופן שבו הדימויים בפרסומות הטלוויזיה משפיעים על הדרך שבה הצופים מפרשים ומגיבים למה שהם רואים (Bandura, 2002).

תגים:

טלויזיה · טלביזיה · מזון מהיא · השמנה · מזון · משפחה · הורים · פרסומות · פירסומות · פרסום · ייצוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסומות מזון לילדים כראי היחסים בין הורים לילדים", סמינריון אודות "פרסומות מזון לילדים כראי היחסים בין הורים לילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.