היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסומות לתחליפי מזון תינוקות - כיצד על החברות לנהוג לאחר שהובהר כי המוצרים לא יכולים להוות תחליף לחלב אם

עבודה מס' 062299

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם פרסום מוצרי מזון הוא מוסרי?

6,721 מילים ,26 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

לא פעם אנו שומעים על בעיות של יצור תרופות או מאכלים אשר אינם ראויים למאכל אדם ואפילו מסכנים את בריאותינו בצורה חריגה. למעשה כמעט כל האוכל המיוצר כיום אינו בריא היות והוא מיוצר בתהליכים תעשייתיים לא טבעיים אולם החוק אוסר רק מאכלים או תרופות אשר מסוכנים באופן חריג ביותר.
למרות זאת ישנם יצרנים העוקפים את החוקים ומקבלים רשיונות ממשרד הבריאות ליצור תרופות לא לפני שבדקו אותם כיאות על חיות מעבדה. מקרים כאלו אנו רואים בעיקר בארה"ב או באיטליה שהן המקומות הגדולים ביותר ליצור תרופות. מקרים מפורסמים היו תרופת התלידומיד שבעקבותיה נולדו 10000, ילדים ללא גפיים או תרופות האסטרוגנים שנודעו כמחוללות סרטן הריאות.
אין ספק כי זוהי אחת הבעיות היותר מסוכנות בעברות הצווארון הלבן היות והיא מאוד קשה לגילוי ולעיתים היא מתגלה רק לאחר עשרות שנים, בצורה החריפה ביותר של מחלות בבני אדם.

"תוסף מזון", כהגדרתו, הנו מזון המתאים או המוגדר כמתאים כתוסף לחלב אם או כמזון לתינוקות.
המפרסמות הנן חברות יצרני תחליפי מזון לתינוקות. היצרניות מפרסמות ומשווקות תרכובות מזון לתינוקות החל מגיל 0 ועד גיל ארבע (לגיל ארבע קיימות דייסות). כל יצרנית מפיצה סדרה של מוצרי רוחב ועומק. מגוון מוצרים שונים וסוגים שונים לכל מוצר. למשל:
חלוקה לפי קבוצות גיל: מזון לפעוטות על בסיס חלב לגילאי 0 עד שלושה חודשים, מזון לפעוטות על בסיס חלב לגילאי 3 חודשים עד חצי שנה וכך הלאה.
חלוקה לפי סוגי מזון: מזון לתינוקות על בסיס חלב, מזון לתינוקות על בסיס צמחי, דייסות למיניהן, ביסקוויטים, אוכן מוכן וכו'.

התיאוריות הדנות במוסר ועסקים מתבוננות הן מבחינת היחיד, הן מבחינת היצרן/ בעל העסק והן מבחינת החברה בכללותה.
חשיבות ההתנהגות המוסרית בעולמו נובעת מהתמחותו של כל אחד ביצור מוצרים, שהזולת אינו מייצרו לבד. הוא סומך על היצרן שיתן לו את המוצר הטוב ביותר, ושיתן לו את הפרטים המלאים אודותיו. אולם, כפי שנראה להלן, החברות המייצרות מוצרים לתינוקות מעונינות ברווח כלכלי ופחות ברווחתם של התינוקות. כל מנהל חברה מעוניין במכסימום רווח על מנת שארגונו יצליח. זהו מיתוס עליו מתחנכים כל מנהלי העסקים. אי לכך, על פי הנחות אלו, מנהלי החברות לא יתחשבו בנזק הנגרם לתינוקות או בהטעיה שתיגרם להם- הם מעונינים למכור כמה שיותר מוצרים על מנת שחברתם תמשיך להתקיים כעסק חי.

העבודה נוכחית תסקור את שוק תחליפי המזון לתינוקות וזאת על מנת לעמוד על פעילותם של החברות לשכנע את הציבור בכל הנוגע לטיב המזון- וזאת לאחר הוכח בעליל כי אין כמו הטבע- חלב אם הוא הטוב ביותר ולא ניתן למצוא לו תחליף. שאלת המחקר שלפניי הנה, אם כן: האם פרסום תחליפי מזון מוסרי או מניפולטיבי ואף לא מוסרי?
השערת המחקר היא כי חברות תחליפי מזון משתמשות בפרסום מניפולטיבי שאינו מוסרי לשיווק מוצריהם.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 חשיבות ההתנהגות המוסרית
1.2 מטרת העבודה
דיון- ההבדלים בין חלב אם לתחליפים
2.1 מסקנות המחקרים אודות יתרונות חלב אם
2.2 יתרונות ההנקה
2.3 הפרת הקוד ע"י חברות
השפעת הפרסום על הלקוחות
הקונפליקטים המתעוררים
מה עושים כשאין חוק
5.1 החוקים המסדירים פרסומות לתינוקות
5.2 השתתפות קטינים בפרסומת
5.3 הפיקוח הציבורי על הפרסומות
5.4 הצעת חוק תחליפי מזון
כיצד על המנהלים לפעול
6.1 מיתוס הרווח
6.2 מיתוס העסקים כמשחק
6.3 הסגולה הטובה
עקרונות המוסר ע"פ ג'ון רולס
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

בן אליעזר י., (994),מידע במדיה, תל אביב, אחיאב.
גבע אביבה (1994), התנהגות צרכנים, האוניברסיטה הפתוחה.
גבע, אביבה (1997). מוסר ועסקים (מושגים ועקרונות). תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
מוס ר., תיאוריות על גיל ההתבגרות, תל-אביב, 1988.
ניר, אבי. רהב, איילה.(1993), "פרסום בטלוויזיה - המדיום, המסר והכסף"(הוצאת ספרית המרכז הישראלי לניהול.
סייבן ג., תולדות תורת המדינה, תל-אביב, 1975.
Balance, Robert. Janos Pogany Helmut Forstner. The World's Pharmaceutical Industries - An International Perspective On Innovation, Competition And Policy. Development Organization, Vermont, Usa 1992 United Nations Industrial (P. 13, Pp. 121-123, Pp. 139-141, Pp. 146-147, Pp. 159-160)
Breen George Edward , Do It Yourself Marketing Research, 1995.
Engel, Games F. David T. Kollat Roger D. Blackwell. Consumer Behavior. Second Edition, Library Of Congress, Usa, 1973. (Pp. 49-62)
Euromonitor. Consumer Europe 1994. Euromonitor, London 1994. Pp. (249-252)
Frost Sullivan. - Market Shares, Trends And Forecasts For The International Market. First Edition, Frost Sullivan, New-York 1993. (Pp. 275-288)
Lynette Knowels Mathur And Ike Mathur, "Is Value Associated With Initiating New Advetising Agency Client Relations, Journal Of Advertising, 25, 1996.
Miller Thomas O., "A Customer Definition Of Quality", J.Of Business Strategy, January, 1992.
Nash Edward, "Any Boddy Can Do Direct Marketing, But Can Not Do It Right", Direct Marketing, 7, 1993.
Nozick R. Anarchy, State And Utopia, Ny: Basic Books, 1974.
Proceedings Of The Annual Meeting Of The Association For Education In Journalism And Mass Communication (81st, Baltimore, Maryland, August 5-8, 1998). Communication Theory And Methodology.
Rawls J. A Theory Of Justice. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press, 1971.
Dawar Niraj (1998) "Product Harm Crises And Signaling Ability Of Brands" International Studies Of Management Organization White Plains
Kalish David (1989) "Advertising In Crisis", Marketing And Media Decision, May V24 Pp.24-36.
Niraj Dawar (1998) "Product-Harm Crises And The Signaling Ability Of Brands"' International Studies Of Management Organization White Plains
Reid,-Kathleen, A Rhetorical Approach To Non-Discursive Messages In Information Campaigns, 1998.
Russell J. Thomas,Kleppners Advertising Procedure, Georgia University, 1994.
Schiffman, Leon G., Leslie Lazar Kanuk. Consumer Behavior. Fifth Edition, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1994. Pp. 354-364
Tourangeau Roger And Tom W. Smith, "Asking Questions- The Inpact Of Data Collection Mode, Question Format, And Question Context", Public Opinion Quarterly, 1996, Pp.275-304.
Wells, William, John Burnett, Sandra Moriarty (1995). Advertising Principles And Practice. Third Edition, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1995.

תגים:

מאכל · מוסר · תוסף · מזון · חלב · הנקה · רמדיה · תזונה · מטרנה · סימילאק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסומות לתחליפי מזון תינוקות - כיצד על החברות לנהוג לאחר שהובהר כי המוצרים לא יכולים להוות תחליף לחלב אם", סמינריון אודות "פרסומות לתחליפי מזון תינוקות - כיצד על החברות לנהוג לאחר שהובהר כי המוצרים לא יכולים להוות תחליף לחלב אם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.