היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיתון לאישה - היחס לבישול ולמזון

עבודה מס' 066634

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם היחס לבישול ולמזון נשאר קבוע לאורך שנות קיומו של המגזין.

7,054 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בבואי לחקור את מדור הבישול בעיתון "לאישה" העליתי שאלה לדיון: האם היחס לבישול ולמזון נשאר קבוע לאורך שנות קיומו של "לאישה" או שמה חלו בו שינויים בולטים לאורך השנים, שינויים שאולי משקפים את השינויים שחלו בחברה שמסביב?
ההנחה שלי היא שאכן חלו שינויים ברורים ומובחנים במדור זה לאורך עשרות שנות קיומו של המגזין "לאישה" שינויים שמשקפים הן את היחס לנשים והן את היחס לנושא הבישול והמזון.

שיטת המחקר:
במחקר זה השתמשתי בגישה מתודולוגית אחת, איכותית. פניתי למספר עיתונים וניתחתי את הכתוב בהם.
היות ומדובר במחקר תיאורי פרשני המנסה להגיע להבנה סובייקטיבית של הנחקר בדרך כלל ללא השערה מוקדמת, באמצעות למידה והתנסות של התכנים עצמם, לא היה כאן ניתוח תוכן כמותי הסופר תכנים ועושה סטטיסטיקות שונות שלהם. גם מתוך הנחה שלי שיש להבין את ההקשר החברתי התרבותי היסטורי של התכנים.
מדגם:
במהלך העבודה סקרתי גיליונות שונים של השבועון "לאישה" לאורך העשורים והשתדלתי לבדוק חודש כל שנה. השתדלתי לעיין בגיליונות שייצגו כל עשור בחודש מסוים בשנה מסוימת ובעיקר בחודשים שבהם התקיימו מלחמות מתוך הנחה שאז יתבלט האופי הלאומני הסמוי בדרך כלל של השבועון ביתר שאת.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
3. עיתונות נשים
4. תולדות עיתון לאישה
5. מתודולוגיה
6. ממצאים
7. דיון
8. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תיאורית הבניית המציאות מנסה להסביר את מקומה של התקשורת בחיינו. התיאוריה מתבססת על הטענה כי אנו חיים בעולם חברתי שבו לאנשים, לעצמים ולפעולות המתרחשות אין משמעות אחת קבועה וברורה. מסיבה זו מנסים שחקנים חברתיים ליצור ולכפות משמעות סובייקטיבית על המציאות, תוך ניסיון להציגה כאובייקטיבית. לתופעה זו משמעות רבה מכיוון שכאשר המציאות הנבנית נתפסת כאובייקטיבית אנו נוטים לפעול על פיה בלי הערכה מחדש. לפיכך, כאשר אנו נדרשים להגדיר או לתאר את המתרחש בעולם החברתי, אנו משתמשים בהגדרות כמובנות מאליהן ואלו הופכות למאגר ידע בו אנו משתמשים בכדי למסגר ולפרש את הניסיון היומיומי שלנו (אברהם, 2000).

תגים:

נשים · תקשורת · פמיניזם · ישראל · עיתוני · נשים · צנע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיתון לאישה - היחס לבישול ולמזון ", סמינריון אודות "עיתון לאישה - היחס לבישול ולמזון " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.