היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההבדלים בדפוסי הסיקור של עמותות בין עיתון 'הארץ' לעיתון 'ידיעות אחרונות'

עבודה מס' 070205

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ובדיקה של 44 כתבות משני העיתונים.

8,511 מילים ,25 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

במרכז הנושא של עבודתנו תעמוד השאלה מהם ההבדלים בדפוסי הסיקור של עמותות בין עיתון "הארץ" לעיתון "ידיעות אחרונות"? שאלה זו נובעת מהרצון שלנו לבחון את הזיקה של סוג העיתון לסיקור של העמותות: מחקרים רבים מוכיחים כי קיימים הבדלים בין העיתונות האיכותנית לבי העיתונות הפופולארית בכל הקשור לסיקור מדיני, או פוליטי (רועה, 1994). אך ראוי לציין כי למיטב ידעתנו, נכון להיום המחקר בישראל עוד נמצא בתחילת דרכו בכל מה שקשור לבחינת והשוואה בין סוגי העיתונים בהקשר של סיקור העמותות.
עבודת המחקר הנוכחית, כאמור, יוצאת מתוך נקודת הנחה כי קיימת ההבחנה בין עיתון איכותי לעיתון פופולארי המספק גם סיקורים שונים (שניצר, 2001; שמואל, 2006 ; 2002, Zelizer & Park). מכאן שהשערת המחקר תטען כי יימצאו הבדלים בסיקור העמותות בין "הארץ" ל"ידיעות אחרונות". ההבדלים ינבעו מהעובדה כי כל עיתון פונה לקהל יעד שונה, לכל עיתון אג'נדה שונה, וכי עורך העיתון והכתבים השונים מנתבים את עמדות העיתון ואופן סיקור הכתבות (שניצר, 2001; רועה, 1994; שמואל, 2006 ; 2002, Zelizer & Park).
שאלת המחקר תיבדק בקרב 44 כתובת ומתוכן, 22 כתבות מ"ידיעות אחרונות" ו-22 מעיתון "הארץ". בשלב הראשון של העבודה נסקור באופן כללי את המגזר השלישי בישראל ובעולם, לאחר מכן הסקירה תתמקד בסיקור תקשורתי בקרב העיתונים שונים. בהמשך נפרט את תיאוריית הבניית המציאות, אשר לפיה, פועלת התקשורת בישראל ובכלל זה במסגרת סיקור פעילות העמותות בישראל. לסיום נציג את מכלול הממצאים, את הדיון ונסכם את פני הדברים.

תוכן עניינים:
מבוא
1. סקירת ספרות
1.1 מאפייני המגזר השלישי בישראל ובעולם
1.1.1 המעורבות של ארגוני המגזר השלישי בהספקת שירותים חברתיים שונים
1.1.2 מעורבות הממשל בהתפתחות מגזר המלכ"רים בישראל
1.2 סיקור בתקשורת הישראלית
1.2.1 תיאוריית ההבניה החברתית של המציאות
1.2.2 עיתונות פופוליסטית לעומת עיתונות איכותית
2. מתודולוגיה ושיטת המחקר
2.1 שיטות המחקר
2.2.1 ניתוח תוכן איכותני
2.2.1.1 אוכלוסיית המחקר
2.2.1.2 תקופת המחקר
3. ממצאים ודיון
3.1 סיקור פלילים ושחיתויות בעמותות
3.2 סיקור פעילות חברתית בעמותות
3.3 סיקור עמותות בהקשר פוליטי
4. סיכום ומסקנות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי אלידע (1999), עיתון מהוגן הוא העיתון "הארץ", "עיתון שעמד לגמרי ברשות עצמו וידע לתאר ...מתוך הכרת הדברים הנכונים והבנתם הברורה". כלומר, עצמאות כלכלית מתפרשת כתנאי יסודי ליכולת של העיתון לסקר אירוע באופן ענייני וללא משוא פנים. כמו כן, עיתון הגון, הוא עיתון אחראי. בניגוד לעיתון ההגון, העיתון "הצהוב" נתפס כחסר אחריות ציבורית. הגינותו של עיתון תלויה בדימוי עורכי העיתון.
שמואל (2006) מוסיפה כי האופן שבו מסקרים כלי התקשורת במדינות שונות פרשיות שחיתות ועברות פליליות המיוחסות למנהיגיהן, נגזר לא רק מהמזג הלאומי אלא גם מההבחנה בין עיתונות צהובה לעיתונות רצינית. כלומר אופן הסיקור תלוי בסוג העיתונות ומשתנה ממערכת למערכת תקשורתית.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההבדלים בדפוסי הסיקור של עמותות בין עיתון 'הארץ' לעיתון 'ידיעות אחרונות'", סמינריון אודות "ההבדלים בדפוסי הסיקור של עמותות בין עיתון 'הארץ' לעיתון 'ידיעות אחרונות'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.