היישום אינו מחובר לאינטרנט

דוחות כספיים מאוחדים -השפעת הכרזה על דיבידנד על שווי שוק מניה

עבודה מס' 069818

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה אמפירית.

8,024 מילים ,32 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם הכרזה על דיבידנד משפיעה על שווי שוק של המניה?
הבדיקה האמפירית בחנה את התנהגות המניה בתקופה של טרם פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד של החברה ועד 20 ימי מסחר שלאחר פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד. נערכה השוואה בתשואות המניות בהשוואה למדדי הייחוס- ת"א 100 והיתר. התקופה שנבחנה חלה על השנים 2009-2012 אשר בה התפרסמו הודעות על חלוקת דיבידנד ובמקביל נערכה השוואה לאותן החברות בתקופת משבר (בשנת 2008).
במסגרת המחקר נבדקו שלוש השערות:
השערה ראשונה: יימצא כי קיימת תשואה עודפת (AR) חיובית של תשואת המניה על פני התשואה החזויה בתקופה של אחרי פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד - ההשערה אוששה חלקית.
השערה שנייה: יימצא כי קיימת תשואה עודפת מצטברת (CAR) חיובית של תשואת המניה על פני התשואה החזויה בתקופה של אחרי פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד -ההשערה אוששה.
השערה שלישית: יימצא כי גודל החברה וממוצע מחזור המסחר הפיננסי מנבאים את התשואה העודפת המצטברת ביום ה-20 שאחרי פרסום ההודעה על חלוקת הדיבידנד (בשנים ללא משבר) - ההשערה הופרכה.

המחקר:
בבסיס המחקר עומד כלי אמפירי אחד והוא טכניקת ניתוח שארית (תשואה עודפת(AR)) לחישוב תשואת היתר של מניה (תשואה שלילית או חיובית).
במסגרת המחקר הנוכחי נבדקה התנהגות המניה בתקופה של טרם פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד של החברה ועד 20 ימי מסחר שלאחר פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד. נערכה השוואה בתשואות המניות בהשוואה למדד הייחוס- ת"א 100 והיתר.
התקופה שנבחנה חלה על השנים 2009-2012 אשר בה התפרסמו הודעות על חלוקת דיבידנד ובמקביל נערכה השוואה לאותן החברות בתקופת משבר (בשנת 2008).
הנתונים חושבו בגיליונות אלקטרוניים של תוכנת אקסל ותוכנת JMP.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. היבטים תיאורטיים:
סקירת הספרות:
הגדרת המושג דיבידנד
הגדרת המושג מדיניות דיבידנד
3. היבטים מוסדיים:
3.1 חלוקת דיבידנד ועמדתם של שלטונות המס
3.2 הקשר בין חלוקת דיבידנדים על רווחיות החברה
3.3 הקשר בין מחיר המניה לחלוקת דיבידנד
4. מחקר:
4.1 שאלת המחקר
4.2 השערות המחקר
5. מתודולוגיה:
5.1 סוג המחקר
5.2 הליך המחקר
5.3 אופן עיבוד הנתונים
5.4 המדגם
5.5 כלי המחקר
5.6 נתוני המחקר
6. דיון ניתוח סטטיסטי ומסקנותיו
6.1 מסקנות הדיון
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי האסל וה-JMP.

קטע מהעבודה:

Powell& Baker (1999) ערכו מחקר על מדיניות חלוקת דיבידנד וכן הסיקו מספר מסקנות. רוב המשיבים לסקר שלהם האמינו כי מדיניות הדיבידנד השפיעה על ערך הפירמה, כן טענו כי הדיבידנדים מספקים מידע רב ערך על הערכת ההנהלה את הרווחיות העתידית של החברה. כמו כן, נטען כי המשקיעים עשויים להשתמש בהודעות דיבידנד כמידע כדי להעריך את מחיר המניה של החברה וכן טענו כי תשואת דיבידנד גבוהה תמקסם את הערך של החברה. המשכיות הדיבידנדים משקפת את יציבות הרווחים של החברה וצמיחה מתמדת. נתונים אלו מעניקים למשקיעים ביטחון, כי הם יקבלו שיעור תשואה קבוע מובטח כמעט על ההשקעות שלהם Myers & Bacon (2002).

תגים:

דוחות מאוחדים · דיבדנד · דבדנד · הכרזה · שווי מניה · שווי שוק · אמפירי · שוק ההון · בורסה · השקעות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דוחות כספיים מאוחדים -השפעת הכרזה על דיבידנד על שווי שוק מניה", סמינריון אודות "דוחות כספיים מאוחדים -השפעת הכרזה על דיבידנד על שווי שוק מניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.