היישום אינו מחובר לאינטרנט

העלייה לקברי צדיקים בישראל ומשמעותה לגבי נשים רווקות

עבודה מס' 069804

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר שבוצע באמצעות ראיונות ותצפיות.

7,832 מילים ,19 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו תחקור את עולם העלייה לרגל לקברי צדיקים ואת החוויה הרוחנית של נשים רווקות העולות לקברים אלה בכדי לחפש בן זוג ולהקים איתו משפחתו. קיימים היבטים תרבותיים, חברתיים ואנתרופולוגיים רבים הקשורים בתופעה זו שאותם אציג במהלך העבודה.
תופעת הרווקות הינה תופעה מוכרת ופופולארית ההולכת ומתחזקת בעולם המערבי, כששיעור הרווקים והרווקות הולך ועולה באופן קבוע וזאת בשל מגוון היבטים שונים כגון התחזקות מגמת עצמאות האישה והפמיניזם ההופכת את הנשים לבררניות יותר בבחירת בן זוג וגורמת להם לדחות את ההחלטה להינשא לגילאים מאוחרים יותר ויותר. אך בסופו של דבר המוסכמות החברתיות והרצון העצמי של הנשים מנצחים וכך הן מוצאות עצמן בגילאים מאוחרים יותר משוועות לחתן ומוכנות לנקוט במגוון דרכים בכדי לממש רצון זה, גם אם רחוקות מחיי היום יום שלהן, כגון עלייה לקברי צדיקים.
במהלך שלושת העשורים האחרונים תופעת הסיורים המודרכים לקברי צדיקים בישראל הלכה ופרחה והפכה לתעשייה משגשגת המושכת אליה באופן מפתיע קבוצות לא דתיות רבות. בעבודה זו התמקדתי על אוכלוסיית הנשים הרווקות וחקרתי את אוכלוסייה זו במסגרתו של טיול מאורגן לקברי הצדיקים. את קבוצה זו חילקתי לשתי תת קבוצות אותן חקרתי באופן פרטני, קבוצת החילוניות וקבוצת הדתיות. המחקר כלל כ-7 משתתפות, 4 מהן היו חילוניות ו-3 דתיות. המחקר כלל ראיונות פתוחים עם המשתתפות ותצפיות באתרי הקברים ובאוטובוס הטיול.
למרות השונות המובנית של קבוצות אלה, הן הציגו כמה מאפיינים דומים בעת הביקור בקברים, כגון חשיבות היבט הרוחניות והקשר בין נשים שהחלו את הטיול כנשים הזרות אחת לשנייה וסיימו אותו כחברות. מצד שני, הקבוצות הללו הציגו גם כמה מאפיינים שונים- הדתיות היו קשורות הרבה יותר ליהדות ולדרך בה היא מבטאה עצמה בקברים, החילוניות שיתפו יותר סיפורים אישיים ועברו חוויה שבהחלט ניתן לקרוא לה "מסע אישי". בנוסף, הגיל הממוצע של הנשים הדתיות היה נמוך ב-3 שנים מזה של הנשים החילוניות, ממצא המשקף הבדלים תרבותיים וחברתיים בין החברה החילונית והדתית.
העבודה בנויה באופן הבא: פרק 1 יסקור את עולם הנשיות, הרווקות והנישואין ובפרט את התחזקות תופעת הרווקות בעולם המערבי ואת הסיבות לדחיית גיל הנישואין. פרק 2 יביט על עולם פסקי הזמן וטקסי המעבר בעוד שהפרק השלישי ידון באופן מפורט בטקס העלייה לרגל לקברי הקדושים. הפרק הרביעי יציג את המתודולוגיה של המחקר ופרק 5 יציג את הממצאים. פרק 6 ידון בממצאים ויסכם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1- נשיות ורווקות
פרק 2- טקסי מעבר ופסקי זמן
פרק 3- העלייה לקברי צדיקים
פרק 4- מתודולוגיה
4.1 שאלת המחקר
4.2 שיטת המחקר
4.3 אוכלוסיית המחקר
פרק 5- תוצאות
5.1 החילוניות
5.2 הדתיות
פרק 6- דיון ומסקנות
פרק 7- ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הצניחה המהירה בשיעורי הנישואין בקרב נשים בחברה המערבית הפכה לעניין המדאיג גורמים רבים מהתחומים השונים של מדעי החברה וזאת בשל מעמד הנישואין, הפמיניזציה של העוני והתלות ברווחה (McLanahan and Sandefur 1994; Porter and DuPree 2001). באופן טבעי, אחד הגורמים המובילים לירידה בשיעורי וגיל הנישואין הוא השינוי ההדרגתי המתחולל במעמד האישה, וכיוצא בזאת, בדרך החשיבה וההתנהלות שלה (Sharp & Ganong, 2007).

תגים:

נישואין · רווקות · קברי צדיקים · רוחניות · קמיעות · עליה לרגל · דתיות · זיווגים · טקסים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העלייה לקברי צדיקים בישראל ומשמעותה לגבי נשים רווקות", סמינריון אודות "העלייה לקברי צדיקים בישראל ומשמעותה לגבי נשים רווקות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.