היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד משקפים הסיפורים את האמונה בבא סאלי

עבודה מס' 060380

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שטח וניתוח סיפורים על ניסי צדיקים בכלל והבבא סאלי בפרט.

9,879 מילים ,7 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בחיפושי אחר נושא למחקר החלטתי להתמקד במהות האמונה בצדיק, נושא זה תמיד עורר בי סקרנות עצומה להבין, לדעת ולהעמיק בנושא, להבין מה הגורם לאמונה העמוקה כלפי הצדיק, אמונה חזקה עד כדי כך שאדם מפקיד את גורלו בידיו, מתוך אמונה בכוחו ובסגולותיו לריפוי.
הסקרנות לנושא קיימת בתוכי עוד מילדותי, כיוון שמשפחתי מאמינה ומסורתית, לאחר חלום שאינו מבשר טובות או תקופה לא טובה הייתה מתאספת כל המשפחה המורחבת ברחבת קברו של הבבא סאלי, במקום היינו עורכים ארוחה גדולה מבקרים בקבר, מתפללים מתוך אמונה שבעתיד יהיה שיפור לטובה.
תמיד תהיתי בדבר השבחים הניתנים לצדיקים והיה לי רצון לחקור את הנושא מתוך עניין רב, כמו כן דעותיי והערכים עליהם גדלתי היוו לי אתגר לחקירת הנושא.
עוד לפני נסיעתי למקום, התעניינתי במסתורין הקיים במקום זה מהבחינה הזו שאדם מגיע לבקש ברכה בשביל בעיה שיש לו או למשפחתו ולאחר זמן לא רב הבעיה נפתרת.
לדעתי קיים קשר נפשי הטמון באמונה החזקה ובתפילה של המבקר ודרך תפילתו ואמונתו נוצר קשר בין שתי נשמות, נשמת המאמין ונשמתו של הצדיק וקשר זה עוזר לאדם בבעיותיו.
חשוב לציין שכשנכנסתי למקום הרגשתי מיד שינוי בתחושה, מין הרגשת קדושה, תחושה מיוחדת של מעבר מקודש לחול.
הגעתי למקום מתוך נכונות לקבל את האחר, וכן גם דברים שאינם מקובלים עלי ובדרך זו להבין את המשותף לכולנו. דרך שהות במחציתם של המבקרים למדתי את דרכם ובאופן זה חקרתי את החוויה כמו שהיא בשטח מנקודת מבטם, אך יחד עם זאת לא התנתקתי ממה שאני ומהנורמות המקובלות עלי.

העבודה עוסקת בסיפורי ניסים אודות הבבא סאלי: ניתוח הסיפורים ע"י אסכולות שונות, מוטיבים ואלמנטים נוספים. זוהי עבודת שדה בה האינפורמציה נלקחה מן השדה בהקלטת סיפורים וראיונות. העבודה מתיחסת לצדיקים בכלל ולבבא סאלי בפרט בתיאור גדולתו.
לעבודה זו נבחרו חמישה סיפורים מרכזים אשר להם מכנה משותף והניתוח נעשה על בסיס חמשת הסיפורים הללו בהם יש ניתוח כולל של מוטיבים, חזרות, אומנות ההיגוד, וכו'. שאלת המחקר של מחקר שדה זה הינה כיצד משפיעים הסיפורים על האמונה בצדיק-הבבא סאלי. בעבודה ניתנת תשובה על שאלה זו בנושא היקף האמונה בצדיק ומה מביא אוכלוסיה גדולה כל כך להאמין בגדולתו. עבודה זו בנויה כעבודת מחקר בנושא ספרות עממית.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
עבודת השדה
דיון
אומנות ההיגוד
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח א - התצפיות והראיונות
נספח ב' - שאלון למילוי פרטים אישיים

מקורות:

אלכסנדר, ת' (1999). "מעשה אהוב וחצי". ירושלים: האוניברסיטה העברית, הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס.
בילו, י' ובן-ארי, א' (תשנ"ז). "קדוש בצומתי משמעויות: על המיתיפיקציה של הבאבא סאלי" "מיתוס וזיכרון". אוחנה, ד' וכ"ס ויסטריך (עורכים). ירושלים: ון ליר והקיבוץ המאוחד. עמודים 290-303.
בן עמי, י' (תשמ"ד). "הערצת קדושים בקרב יהודי מרוקו".ירושלים. עמוד 21.
בר מוחא, י' ודור, ד' (1995). "קדושים בע"מ". אור יהודה: ספריית מעריב. עמוד 37.
יסיף, ע' (1994). "סיפור העם העברי" .ירושלים: מוסד ביאליק.
כרמון, א' (1998). "עליות לקברים והילולות בישראל". אל קברי צדיקים. ירושלים: מוזיאון ישראל, ידיעות אחרונות: ספרי חמד.
מיכלסון, מ' (1996). "מקומות קדושים וקברי צדיקים בארץ ישראל".תל אביב.

תגים:

אגדות · מרוקו · מרוקאי · קבר · עממי · אמונה · בבא · סאלי · צדיקים · קדושים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד משקפים הסיפורים את האמונה בבא סאלי", סמינריון אודות "כיצד משקפים הסיפורים את האמונה בבא סאלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.