היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד המורה האוטונומי בא לידי ביטוי

עבודה מס' 061827

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני על אוטונומיה בהוראה.

3,229 מילים ,12 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
א. מבוא
א.1 הצגת הנושא
א.2 מטרת המחקר
א.3 שאלת המחקר
ב. ספרות מחקרית
ג. מתודולוגיה
ג.1 הגישה המתודולוגית הנבחרת
ג.2 הליכי מחקר ואיסוף נתונים
ג.3 מסגרת המחקר
ג.4 אוכלוסיית המחקר
ג.5 המדגם
ג.6 כלי המחקר והליכי הביצוע
ד. ממצאים
ד.1 הצגת מערכת הקטגוריות
ד.2 פרוט הממצאים
ה. דיון ומסקנות
ו. סיכום
ז. סוף דבר
ח. רשימה ביבליוגרפית

בספרות המקצועית: המורה האוטונומי לומד להכין תוכניות עפ"י עיון עצמי בספרים ומתעניין בהשתלמויות ומורה בעל הרגשת שליחות וייעוד פדגוגי ועוד (בן אליהו, 1982; בן-יוסף, 1982; בן פרץ ולביא, 1983).

מטרת המחקר
מטרת עבודתי היא לבחון כיצד בא לידי ביטוי המורה האוטונומי (עפ"י ביטויים בהם הוא משמש בחיי היום-יום ובעבודתו החינוכית).
שאלת המחקר
כיצד באה לידי ביטוי האוטונומיה של המורות הנחקרות (מיהו מורה אוטונומי)?

בעבודתי התבססתי על גישת המחקר האיכותני הנטוראליסטי, מקור שמנתח את התופעה הטבעית כפי שהיא מתרחשת.
מחקר זה נערך במקומות שונים.
הראיונות נערכו בבתי המרואיינים.
משך הראיון היה בין שעתיים לשלוש שעות.
המדגם כלל שתי מרואיינות בשנות ה40 - לחייהן.
שני מסמכים
בתצפית הראשונה השתתפו שישה אנשים, כולל המרואיינת.
בתצפית השניה השתתפו עשרים איש.

הערת מערכת: הראיונות והתצפיות אינם מצורפים לעבודה.

מקורות:

אלפרט, ב. (1992), אתנוגרפיה בהכשרה פדגוגית: כלים להתבוננות ולחקירה, ספר הקורס.
בן-אליהו, ש. (1982), אוטונומיה אישית לבחירתך, הד החינוך, נ"ז, ב', 65-64.
בן-יוסף, י. (1982), דמוקרטיה ואוטונומיה, הד החינוך, נ"ו,א' 14.
בן-פרץ, מ. (1985), צמיחה מלמטה, הד החינוך, אוגוסט ספטמבר 20.
גורדון, ד. (1987), האוטונומיה של התלמיד ובית הספר האוטונומי, בתוך: פרידמן י, עורך אויטונומיה בחינוך - מסגרת מושגית ותהליכי ביצוע, ירושלים, מכון סאלד.
פוקס א. (1995), שינוי כדרך חיים במוסדות חינוך, תל-אביב, הוצאת צ'ריקובר.
פלד, א. (1976), החינוך בישראל בשנות השמונים, ירושלים, משרד החינוך והתרבות.
פרידמן, י. (1987), משמעויות ומיקוד באוטונומיה, בתוך: פרידמן י, עורך אויטונומיה בחינוך - מסגרת מושגית ותהליכי ביצוע, ירושלים, מכון סאלד.
צבר בן-יהושע, נ. (1995), המחקר האיכותי בהוראה ובלמידה, תל-אביב, הוצאת מודן.
רשף, ש. (1987), האוטונומיה של בית הספר - עידן חדש בחינוך הממלכתי, בתוך: פרידמן י, עורך אוטונומיה בחינוך - מסגרת מושגית ותהליכי ביצוע, ירושלים, מכון סאלד.
שרן, ש. (1985), אוטונומיה תפקודית של בית הספר - גישה מערכתית, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב (תדפיס).
שרן ש. ושחר ח. (1990), ארגון ועבודת צוות במוסדות חינוך, ירושלים, שוקן.

תגים:

אוטונומיה · איכותי · האוטונומי · הכנת · המורה · לימודים · מחקר · תוכנית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד המורה האוטונומי בא לידי ביטוי", סמינריון אודות "כיצד המורה האוטונומי בא לידי ביטוי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.