היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסרים אידיאולוגיים הבאים לידי ביטוי באירועי הבר מצווה בקיבוץ

עבודה מס' 061982

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אירוע שהתקיים בקיבוץ.

1,640 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הניתוח נעשה דרך מבט על משימת פתיחה לאירועי שנת "עליה למצוות" בקיבוץ לילדים בגיל 12-13. חוויה זו משמעותית עבורי, שכן היא פתחה פתח לשנה שבה הרגשתי קשר ושייכות לקולקטיב הקיבוצי, ויותר מכל - לקבוצה דורית שלי של ילדי הקיבוץ האחרים שעברו יחד איתי את השנה הזו (שנת עליה למצוות).
החוויה היתה מעין משחק "חפש את המטמון". מטרתנו היתה למצוא תחנות, שהיו מפוזרות ברחבי השדות והפרדסים הקיבוציים. לאחר שמצאנו את כל חלקי הפאזל ישבנו מול המדורה בשדה, שתינו "קפה אמיתי כמו של הערבים", שהמדריך בישל במדורה, והוא סיפר לנו צ'יזבטים "כאילו מפחידים", שקרו בשדות האלו ממש לקיבוצניקים בתקופות שונות. בסופו של הערב הרכבנו את פאזל עשרת הדברות והמדריכים חילקו לנו ספרי תנ"ך וחולצות קיבוציות, המסורתיות למקרה כזה, עם הדפס "קבוצת מידן - קיבוץ דפנה - למצוות".
באירוע הועברו שני סוגי מסרים אידיאולוגיים שונים: המסר של האידיאולוגיה הציונית הקיבוצית והמסר של האידיאולוגיה היהודית המסורתית. האידיאולוגיה הציונית הקיבוצית היא חילונית ומתנגדת לדת. היא רואה צורך בייצור ישראלי - יהודי מזן חדש, ציוני, שמרגיש את בעלותו על האדמה ומיישם בעלות זו ע"י עבודת אדמה, עבודת כפיים, כהמשך למה שאבות אבותיו עשו לפני אלפיים שנה. הוא תמיד מוכן להקריב מעצמו ולהלחם למען הארץ.
האידיאולוגיה היהודית מסורתית היא דתית. היא מייצרת יהודי מאמין, עושה מצוות, שערכיו הם ערכי המוסר הדתי. היא מכירה את החשיבות של הארץ בכך שהארץ היא חלק חשוב מהקשר שבין העם וה', ולכן צריכים להיעשות השיבה אל הארץ ופיתוחה. והקשר שבין העם היהודי שישב בארץ זו לפני אלפיים שנה ועבד את ה' ובין העם שבא עליה עכשיו הוא דרך אמונה, מסורות וחגים, אשר עוברים כחוט השני דרך כל שנות קיומה של היהדות.
שני המסרים הועברו בדרכים שונות, אשר מנותחות בעבודה.

מקורות:

אלמוג, ע., 1997. הצבר - הדיוקן. תל אביב: עם עובד.
זרובבל, י., 1997. "מסע במרחבי הזמן והמקום - ספרות אגדית כמכשיר לעיצוב זיכרון קיבוצי". תיאוריה וביקורת, 10. עמ' 69 - 80.
כהנא ר., ורפופורט, ת., 1991. "תנועות נוער לא-פורמליות ויצירת ניסיון דמוקרטי: הדוגמה הישראלית". איגרת לחינוך, 90. עמ' 26 - 36.
רפופורט, ת., ואחרים, 1995, "נוער ונעורים בחברה הישראלית". בתוך ח., בלום, (עורך), מתבגרים בישראל - היבטים אישיים, משפחתיים וחברתיים. רכס: אבן יהודה. עמ' 17 - 40.
Apple, M., 1996, Cultural Politics and Education. Open University: Buckingham. pp. 14 - 18.

תגים:

הבנייה · חברה · חיברות · קולקטיב · תרבות · קיבוץ · קיבוצים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסרים אידיאולוגיים הבאים לידי ביטוי באירועי הבר מצווה בקיבוץ", סמינריון אודות "מסרים אידיאולוגיים הבאים לידי ביטוי באירועי הבר מצווה בקיבוץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.