היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצדיק במחשבה החסידית ע"פ "מגיד דבריו ליעקב" למגיד דב בער ממזריטש

עבודה מס' 023060

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בתפקידו של הצדיק לעורר את העם לעשות תשובה ולסייע להבאת הגאולה.

3,926 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

דמותו של הצדיק במחשבה החסידית מצטיירת בפנים שונים. מצד אחד, ניתן להתייחס לצדיק כבעל תכונות הנובעות מצידקותו ועשויות לסייע לכלל ישראל, כמו יכולתו לקרב את הגאולה. הצדיק הנותן שפע לעדתו כולה או אף לעולם כולו וכן, הצדיק המרפא על ידי תפילתו את החולה ומאריך את חייו.

מיוחד תפקידו של הצדיק בחסידות, בכך שהוא מעורר תשובה ויראה בלב כל ישראל, כפי שמציין המגיד (סימן קל"ב, ע"מ 231), שכאשר מתעורר הצדיק ביראה, הרי מתעוררת יראה ותשובה בלב כל ישראל וכל ישראל ערבין זה לזה, כלומר, מעורבים זה באחריות על זולתו. המגיד למד זאת מהפסוק "והוא יבנה ערי יהודה", ומוצא בערי כוונת התעוררות (משרש המלה), יהודה הוא לשון ישראל בדרך כלל (יהודים) ויבנה זו לשון הבנה. כוונתו לומר כי הצדיק מעורר את ישראל להבין את גדלותו של הבורא ואת עצמת הבריאה, ובכך סוחף את ישראל לעשיית תשובה.

בתפקידו זה של הצדיק, היינו מעמדו של היחיד-הצדיק כלפי העדה, כמנהיג, כמעורר לתשובה וכמי שיחד עם ישראל יורד ושוקע, על מנת לעלות יחד איתם ולסייע בתיקון שיביאם לגאולה, ברצוני לעסוק בעבודה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: הצדיק בחסידות
פרק שני: מאפייני הצדיק
פרק שלישי: הצדיק כמזכה את הרבים
פרק רביעי: הצדיק כמתווך בין ישראל לקב"ה
פרק חמישי: פעולתו של הצדיק כמנהיג העדה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

י. יעקבסון, תורתה של החסידות, אונ' משודרת, משהב"ט - ההוצאה לאור, תל-אביב, 1985.
ד.ב. ממזריטש, מגיד דבריו ליעקב למגיד דב בער ממזריטש, בתוך: ר. ש"ץ-אופנהיימר, מגיד דבריו ליעקב, הוצ' מאגנס, ירושלים, תש"ן.
ג. שלום, פרקי יסוד בהבנת הקבלה וסמליה, מוסד ביאליק, ירושלים, 1980.
ר.ש"ץ-אופנהיימר, החסידות כמיסטיקה, מאגנס, ירושלים, תשכ"ח.
ר.ש"ץ-אופנהיימר, מגיד דבריו ליעקב, הוצ' מאגנס, ירושלים, תש"ן.
י.תשבי, י. דן, "חסידות", אנצ' עברית, כרך י"ז, ע"מ 769-821.

תגים:

צדיקות · חסידות · תשובה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצדיק במחשבה החסידית ע"פ "מגיד דבריו ליעקב" למגיד דב בער ממזריטש", סמינריון אודות "הצדיק במחשבה החסידית ע"פ "מגיד דבריו ליעקב" למגיד דב בער ממזריטש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.