היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בפוליטיקה ובשוק העבודה

עבודה מס' 069802

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של הסיבות לאי שוויון בייצוג נשים בשוק העבודה ובמגזר הציבורי.

4,790 מילים ,25 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

לאורך ההיסטוריה, בחברה המערבית, תמיד היה לנשים מעמד שונה בחברה מאשר לגברים. בעוד הגברים לקחו על עצמם את מטלת פרנסת המשפחה, אם זה בציד, מלאכה או לחימה, הנשים היו אחראיות על טיפול בילדים ובבית. אולם לאורך השנים, וביחוד בתקופה המודרנית, החלו רוחות של שינוי לנשוב, ונשים החלו לקבל, ביחד עם יותר זכויות שוות ויחס הוגן, ייצוג גובר במקומות עבודה ובמגזר הציבורי.
שינויים אלו החלו לתפוס יותר תאוצה ומומנטום לקראת סוף המאה ה-20, כשהנשים שממלאות את שוק העבודה כיום נולדו בזמן או לאחר תחילת אותו דור של שינוי וזכו לחינוך שוויוני וגדלו על אותם ערכים של שוויון.
יחד עם זאת, נתונים מראים שחרף אותן רוחות של שינוי, המצב כיום הוא שלנשים עדיין אין ייצוג שווה בשוק העבודה ובמגזר הציבורי, כשגברים עדיין ממלאים יותר תפקידים בכירים ואף מקבלים שכר גבוה יותר על אותו תפקיד.
השאלות המתעוררות ממצב זה הן מדוע, חרף השינויים בחינוך ובתרבות, מאמצים בחקיקה ותמורות בציפיות החברה, עדיין אין שוויון מלא בין נשים לגברים בשוק העבודה ובמגזר הציבורי והאם מצב זה עומד להשתנות או שמא הגענו למצב של 'ריוויה שיוונית', מושג אותו נגדיר בהמשך.

שאלת המחקר
בהתאם לנאמר לעיל, שאלת המחקר בעבודה זו היא "מהן הסיבות לאי שוויון בייצוג נשים בשוק העבודה ובמגזר הציבורי". על מנת לענות על שאלה זו, נגש לעיון בספרות מקצועית ובנתונים הסוקרים את מצב השוויון בין נשים לגברים בתקופות שונות לאורך ההיסטוריה וכיום, וננסה למצוא את הסיבות והגורמים למצב, הן לפני התעוררות הפמיניזם והן כיום, על ידי פנייה למקורות בנושאי חברה ופסיכולוגיה.

תוכן עניינים:
מבוא
מהו מגדר - ציפיות החברה מנשים ומגברים עד שנות ה-60
המהפכה הפמינסטית - שינויים בתפיסות לגבי מעמד האישה בחברה המערבית
ייצוג נשים בסוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21: תמונת מצב וניתוח גורמים
מאמצים לשינוי המצב : חקיקה, חינוך ותרבות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אריסטו טען שנשים נחותות לגברים מבחינה מוסרית, אינטלקטואלית ופיזית, טען שנשים היו הרכוש של גברים, שתפקידן בחברה היה להתרבות ולשרת גברים, ושהשליטה של גברים על גבי נשים היא טבעית וערכית (Dirk Dubber 2005). ברומא העתיקה לנשים לא הייתה זכות הצבעה ולא היה להן מקום בפוליטיקה (Abott 2009).

תגים:

נשים · שוויון · שיוויון · גברים · מעמד האישה · שוויון מגדרי · אפליה · מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בפוליטיקה ובשוק העבודה", סמינריון אודות "ייצוג נשים בפוליטיקה ובשוק העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.