היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסעות בני נוער לפולין מטעם משלחות של משרד החינוך

עבודה מס' 069766

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מטרות המסע לפולין, יישומן והדעות הציבוריות אודות מסע זה.

4,104 מילים ,18 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק במסעות בני נוער לפולין מטעם משלחות של משרד החינוך. מספר היוצאים למשלחות לפולין מטעם משרד החינוך הולך וגדל עם השנים. כמעט כמו כל תופעה אשר גדלה ומתפתחת, גם המסעות לפולין, שנויים במחלוקות. יש הטוענים כי מסעות אלו משרתים את המטרות שלשמן הם מתקיימים, ויש הטוענים שלא.
עולות שאלות רבות הנוגעות למסע לפולין, לדוגמה, האם על מנת ללמוד לימוד משמעותי של נושא השואה יש צורך לנסוע לפולין? האם המסע בפולין הוא חווייה לימודית ורגשית שראוי לטפח ולעודד? האם המסעות לפולין תורמים לידע של התלמידים על השואה? האם המסעות לפולין טומנים בחובם סכנה של טיפוח כיוונים לאומניים בקרב התלמידים? ועוד.
בעבודה זו אעסוק בשאלות אלו ובשאלות רבות אחרות תוך בחינת מטרות המסע לפולין, יישומן והדעות הציבוריות אודות מסע זה. לפיכך, שאלת המחקר היא מהן מטרות המסע של בני נוער ישראלים לפולין והאם הן מיושמות במסע?
כדי לבחון זאת אפתח את העבודה ברקע כללי המתייחס להוראת השואה תוך מתן דגש למסע בפולין. פרק א' בעבודה יוקדש לרקע הכללי. לאחר מכן אבדוק מהן מטרות המסע אותן מציג משרד החינוך, ומטרות אלו יפורטו ויוצגו בפרק ב'. את פרק ג' אקדיש לבחינת השאלה האם המטרות שהוצגו בפרק ב' אכן מיושמות במהלך המסע. אני משער כי בנושא יישום המטרות תהיה דילמה שתהווה בסיס לגישות השונות בנוגע למסע לפולין. פרקים ד' ו-ה' יוקדשו לבחינה של שתי הגישות בנוגע למסע, האחת התומכת בהמשך קיום המסע והשנייה מתנגדת לה. בפרק ד' אציג גישות התומכות במסע לפולין ובפרק ה' בגישות המתנגדות לכך.

תוכן עניינים:
מבוא
מסעות בני נוער לפולין מטעם משלחות של משרד החינוך
א. רקע
ב. מטרות המסע של בני נוער ישראלים לפולין
ג. האם הושגו המטרות
ד. עמדות ציבוריות התומכות במסע
ד.1. המסע לפולין מחדד ערכים לאומיים ואוניברסליים בקרב התלמידים
ד.2 המסע לפולין - למידה חווייתית ומשמעותית
ד.3 המסע לפולין מקרב בין ניצולי השואה ונכדיהם
ה. עמדות ציבוריות המתנגדות למסע
ה.1 המסע לפולין - כלי ממסדי המשרת את מדינת ישראל
ה.2 המסע לפולין - מניפולציה רגשית
ה.3 המסע לפולין - חוויה נטולת הקשר
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מדי שנה יוצאים אלפי בני נוער למסעות בפולין. מסעות אלו, מטעם משרד החינוך, החלו בשנת 1988 ומאז גדל מספר המשתתפים במסעות בכל שנה . התלמידים היוצאים למסע הם בדרך כלל בגילאי שש עשרה עד שבע עשרה. תלמידים אלו נבחרים כארבעה חודשים לפני המסע . היקף המסעות לפולין גדל עם השנים ולפי אתר משרד החינוך, בכל שנה פוקדים את פולין כעשרים ושמונה אלף בני נוער במסגרת של כארבע מאות משלחות(6).

תגים:

הוראת השואה · לאומנות · ציונות · דילמה חינוכית · שואה · היסטוריה · מצעד החיים · אושוויץ · משלחות נוער · ביקורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסעות בני נוער לפולין מטעם משלחות של משרד החינוך", סמינריון אודות "מסעות בני נוער לפולין מטעם משלחות של משרד החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.