היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסעות בני נוער לפולין- תומכים ומתנגדים

עבודה מס' 068563

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההיבטים השונים של התמיכה וההתנגדות למסעות בני נוער לפולין במתכונתן הנוכחית.

11,686 מילים ,37 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מאז שנסעתי לפולין בשנת 2004 מקננות בי שאלות עמוקות בדבר המסע עצמו. אז לא ידעתי את נפשי מרוב עניין והודיה על כך שזכיתי לצאת למסע כמלווה מטעם בית הספר. בעצם מרבית חיי המקצועיים מתמקדים בהיסטוריה ובמיוחד בנושא השואה, לכן אך טבעי היה שהי פעם אשתתף במסע.
בפרספקטיבה של זמן ואחרי קריאה של לא מעט חומרים בנושא הבנתי שאין תמימות דעים באשר למתכונת המוכרת של המסעות והבנתי שכדי להבין טוב יותר מי הם המתנגדים ומהם נושאי הביקורת עלי להיכנס לעובי הקורה ולעשות עבודה בתחום. מתוך כך אני כאן.
עבודה זו עוסקת אך ורק במסעות בני נוער לפולין על כן אין לה נגיעה במסעות אחרים של מבוגרים או ארגונים אחרים כמו: צה"ל או כל ארגון אחר.
בעבודתי אשתמש בסוגים שונים של מקורות: ספרים, מאמרים אקדמיים, עבודות דוקטורט ומאסטר, כתובות בעיתונים, אתרי אינטרנט ודוחות הכנסת כולם יאפשרו לי, אני מאמין, "להציץ ולהיפגע" ובעיקר לבחון לעומק עד כמה שניתן את הדיון הסוער, האקטואלי והרלוונטי שנערך בנושא המסעות לפולין בעיקר בשנים האחרונות.
צריך לומר כי המסעות במתכונתן הנוכחית יוצאים וידם על העליונה. יותר ויותר מצטרפים , יותר תמיכה כלכלית למתקשים, יותר התמקצעות ויותר קבוצות מגוונות. בו בזמן ההתנגדות מקבלת ביטויים פוליטיים, כלכליים, חינוכיים ופורצת את מחסום האקדמיה.
האם יש דברים בגו?
האם אחד הפרויקטים הגדולים ביותר במדינת ישראל הנוגע לאוכלוסיה הולכת וגדלה של משתתפים אקטיביים ותומכים פסיביים לא נבדק כראוי?
האם ייתכן שהשאלות האמיתיות לא נשאלות? ולכאורה עולם כמנהגו נוהג "והשיירה עוברת" כמו שאמר דר' ג'קי פלדמן מראשי המתנגדים למסע.
בעבודתי זו אנסה לתאר בקווים כלליים את ההתנגדות והתמיכה על כל היבטיה ללכת למוקדי "הסכסוך" ולהבין לעומק על מה הם מדברים ולבסוף גם לחפש סוג של מוצא, זמני אולי, לעימות הבלתי נמנע בין התפיסות השונות.

תוכן עניינים:
1. מסעות לפולין- רקע
2. מבוא
3. דעות התומכים והמתנגדים- סוגי הטיעונים
א טיעונים כלכליים
ב טיעונים ערכיים היסטוריים
ג. טיעונים פוליטיים
ד. טיעונים פסיכולוגיים
ה. טיעונים חינוכיים
4. הטקסים במסע לפולין- מקרה מבחן
א. כללי
ב. טקסים במסע לפולין
5. הצעת גישור בין פרטיקולריזם לאוניברסליזם בנושא המסעות לפולין וזיכרון השואה במדינת ישראל.
6. ראיונות עומק-מר מוטי מלאכי, דר' ג'קי פלדמן- ניתוח הראיונות בדרך המחקר האיכותני .
7. חוזרי מנכ"ל: משלחות נוער לפולין בנוגע למטרות המסע התפתחות ושינוי -
1991 ,1994 ,1999 ,2004
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיימת פגיעה בערך השוויון בחינוך לא ייתכן שאנחנו נפגע בתלמידים הרוצים לצאת למסע ולא נאפשר להם "לזכות" בחוויה חינוכית שמשרד החינוך מגדיר כאחת מהחוויות החינוכיות החשובות ביותר שלו. נראה שמשרד החינוך נוטה לשכוח את הערך שהוא בעצמו חרט על דגלו של שוויון הזדמנויות בחינוך (אנטלר, 2003). "המסעות מיועדים לעשירים" האם משפחות עוני או משפחות בפריפריה יכולות לאסוף 1500 דולר למסע של ילד אחד? התשובה לצערנו היא שלילית(דותן 2007). בנוסף לכך נראה כאילו פולין זוכה מן ההפקר בבחינת "הרצחת וגם ירשת"(2) האם ניתן לחשוב שמלבד שיתוף הפעולה עם הנאצים וגניבת הרכוש היהודי בזמן ואחרי השואה נגיע לפולין ונעזור לכלכלתה באמצעות המסעות לפולין?

תגים:

ג'קי פלדמן · מוטי מלאכי · פרטיקולריזם · אוניברסליזם · שואה · הנצחה · מסע לפולין · חינוך · זיכרון השואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסעות בני נוער לפולין- תומכים ומתנגדים", סמינריון אודות "מסעות בני נוער לפולין- תומכים ומתנגדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.