היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסתטיקה ופילוסופיה של האומנויות

עבודה מס' 069750

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האסתטיקה של היפה, מפי קאנט, יום, אריסטו וסארטר.

3,489 מילים ,5 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו ארצה לבדוק את מושג ה"יופי", כמו כן ארצה להציג תאוריות ופילוסופיות שונות לגבי הגדרתו. התמקדותי תהיה על עמנואל קאנט, דייויד יום וסארטר. אשתמש ואשווה בין כתביהם של ההוגים אשר התעכבו על המושג. אין ברצוני לעשות סקירה דטרמיניסטית של ה"יפה" ולהראות את התפתחותו וחוקיותו. הרי בעידן הפוסטמודרני הכול נכון, כך גם לגבי התיאוריה של היפה, הנבדל הוא כפי שצ'כוב אמר "אין יופי אלא בדבר שיש בו כובד ראש"(1). הוגים חדשים, בדומה לאומנים מחויבים כלפי עצמם לסתור את מה שנחשב נכון לגבי היפה "...ולהראות אפשרויות נוספות של האסתטי והיפה כנגד כל מה שהוכר בדיעבד ועד אז כמבנים וכחוקים של היפה." (ברינקר 94) בעקבות הדברים הללו, במסגרת חמישה העמודים, אנסה להציג ולסכם אך ורק תיאוריות אשר נחוצות להעברת שאלותיי ותשובותיי לגבי המושג.

קטע מהעבודה:

כששיח נוצר, מיד נוצרת לו חוקיות מסוימת, אין זה נכון, לרוב, להגיד לגבי היפה - לדעת מנחם ברינקר, האסתטיקה והיופי הם מושגים פתוחים "ושכל מה שמקורי ויצירתי בו בא על ביטויו ביצירה מתמדת ובמאבק מתמיד כנגד כל מה שאנו מכירים כבר כיפה." (ברינקר 94). יש הבחנה ביצירות אומנות בין האובייקטים שערכם הוא היופי לבין אובייקטים שהיבטם היא בעלת משמעות מכל בחינה אחרת.

תגים:

אסתטיקה · יופי · קאנט · יום · סארטר · אריסטו · פילוסופיה · אומנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסתטיקה ופילוסופיה של האומנויות", סמינריון אודות "אסתטיקה ופילוסופיה של האומנויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.