היישום אינו מחובר לאינטרנט

גיור במאה ה-21

עבודה מס' 069748

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גיור סוציאלי במדינת ישראל, הגדרה מהו יהודי, תיאור תהליך סוציאלי ופתרונות להקלה על תהליכי הגיור.

2,160 מילים ,4 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

להיות יהודי פירושו ליטול חלק בקהילה שהעבר הוא אבן היסוד שלה והוא מכריע בכינונה. זהות, תרבות, תודעה, דת ופרקטיקות יהודיות הן בעלות עומק היסטורי שראשיתן בעבר הרחוק. יהודי הוא חבר בקהילה היסטורית הנפרסת על אלפי שנים אחורה. בניגוד לכך, להיות ישראלי פירושו להשתייך לקהילה המכוננת על-ידי ההווה במקום נתון - ישראל. ולכן, הישראליות מכוננת בעיקר על ידי המקום. העומק הזמני שלה רזה, הזמן הישראלי במושגים היסטוריים הוא קצר מועד (אשר, 2005).
היחס בין המרכיב הלאומי ובין המרכיב הדתי בהגדרתה של הזהות היהודית הוא אחד מנושאי המפתח בהגות היהודית המודרנית. סוגית הגיור מנקזת אליה את שאלות הקיום היהודי המודרני. כדי לדעת כיצד מי שאינו יהודי הופך ליהודי, עלינו לקבוע מהי זהות יהודית. הישראליות כחברה וכתרבות מציבה דגם חדש לתרבות היהודית. המתח הקיים בין לאומיות יהודית מודרנית, ובין תפיסות דתיות והלכתיות, מחייב לנסח מחדש עמדה הלכתית (פיקאר, 2012).
רבים מהעולים מברית המועצות, בהגדרתם אינם יהודים. מספרם הרב של העולים הלא יהודים, הציב את הרבנות הראשית ואת בתי הדין לגיור בפני בעיה הלכתית. אך הבעיה איננה רק הלכתית, אלא גם חברתית, פסיכולוגית, לאומית וציונית (שם, שם). נשאלת השאלה, האם זה לא הזמן לשינוי מבחינת הגיור? לדברי אשר כהן (2005), יש להעלות את סוגיית הגיור על סדר היום הציבורי ולהציבה כאתגר לאומי.

תוכן עניינים:
מבוא
זהות יהודית, לפי אב או אם
מהו יהודי מנקודת מבט של יהדות רוסיה
תהליך הגיור בישראל
הסיבות למספר המצומצם של הפונים לגיור
מהו גיור סוציולוגי
פתרונות נוספים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאורך שנות ההיסטוריה היהודית, נעשו שינויים רבים בנוגע לקביעת הזהות היהודית של הילדים לפי האב או האם. רוב השינויים נעשו על מנת להגן על העם היהודי מפני התבוללות, וכל שינוי הושפע מתהליכים היסטוריים למיניהם. קוטלר (2008), מביא דוגמאות לשינויים אלו, להראות לנו, שלעיתים ישנו צורך בשינוי על מנת למנוע פגיעה בעם היהודי.

תגים:

גיור סוציאלי · זהות יהודית · גיור · רוסים · רוסיה · יהדות · חוק השבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גיור במאה ה-21", סמינריון אודות "גיור במאה ה-21" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.