היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול בילדים במרכזי חירום באמצעות סיפורי אגדות

עבודה מס' 069745

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא.

7,959 מילים ,25 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

העבודה תעסוק בסיפורי אגדות כמטאפורה מרפאה לילדים במרכזי חירום. נושא ההתעללות בילדים הינו תופעה קשה ובעלת השלכות משמעותיות וקשות על הילד הנפגע. בשנים האחרונות המודעות התגברה בנושא ועקב כך גם הטיפול בילדים אלה התקדם רבות. ילד שמוחלט כי נמצא בסכנה במסגרת משפחתו או ביתו, מאותר ומובא להשגחת שירותי הרווחה. במקרים בהם אין תשובה מיידית לגבי מתן עזרה לילד, יכול הוא להתקבל למרכז החירום, שמתפקד כמענה ראשוני עבור הילד.
העבודה תתמקד בטיפול באמצעות סיפורי אגדות לילדים שמגיעים למרכזי החירום ותנתח את ההתאמה של שיטת הטיפול הביבליותרפית מסוג זה לפי הספרות הקיימת.
תחילה תיסקר הספרות המדעית מבחינת הגדרת האוכלוסייה, תפיסות תיאורטיות שמסבירות את ההשלכות אצל הילד שחווה התעללות, סוגי ההתעללויות השונים והיקף התופעה בארץ. לאחר הבנת הרקע על התופעה תיסקר שיטת הטיפול של סיפור ככלי טיפולי בכלל וביבליותרפיה בפרט, אז תבחן ההתאמה של סיפורי האגדות בטיפול עם ילדים שחוו התעללות באמצעות בדיקה של מאפייני סיפורי האגדה ובדיקה של סוגי אגדה שונים. כמו כן תיבחן ההתאמה לגבי כתיבת סיפור בטיפול ואת היתרונות של דרך זו ותוצאותיה.
מטרת העבודה היא לנסות לסקור ולבחון סיפורי אגדות בפן טיפולי ככלי שמתאים לשימוש בטיפול בילדים שחוו התעללות. בגלל קסמם של סיפורים אלה והמשיכה טבעית של ילדים לאגדות, ייתכן שזוהי דרך להקל על הילד שחווה כבר כל-כך הרבה קושי, לעכל את מה שעבר ובנוסף לתת לו גם זווית ראייה חדשה על מצבו ואפילו ייתכן שתקווה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת סיפורים/אגדות.

קטע מהעבודה:

ילדים שחשופים לאלימות הורית, חווים סביבה הורית רגרסיבית, כאשר ההורה עצמו נאבק עם הצורך לקבל מענה לצרכיו הילדותיים הבלתי מסופקים, ובמפגש עם צורכי הילד, מגיב בזעם, דחייה בתחושת חוסר ערך עצמי (Rosen, 1991).

תגים:

התעללות · ילדים · אלימות · ביבליותרפיה · ספרות · ספרות ילדים · ילדים מוכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול בילדים במרכזי חירום באמצעות סיפורי אגדות", סמינריון אודות "טיפול בילדים במרכזי חירום באמצעות סיפורי אגדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.