היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול באמצעות אמנות בחולות אנורקסיה

עבודה מס' 070417

מחיר: 164.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני הלוקים באנורקסיה, מטרות הטיפול בהם והאופן בו ניתן לסייע להם באמצעות טיפול באמנות.

2,209 מילים ,16 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בארבעת העשורים האחרונים גבר העיסוק בקרב בני-נוער במראה החיצוני שלהם, כחלק מ"תרבות הרזון" (לצר, 1999), התופסת את הרזון כמודל ליופי, שליטה והצלחה. גם שכיחותן של הפרעות האכילה, ובראשן אנורקסיה ובולימיה, עלתה בהדרגה במקביל להתבססותו של מודל הרזון כמדד הכרחי לאושר בחברה המערבית (Polivy & Herman, 2002). הפרעות אכילה שכיחות בעיקר בקרב נערות בגיל ההתבגרות ומלוות באחוזי תמותה גבוהים, בעוד הן נדירות בילדיות או לאחר גיל 25 (קרסון, בוצ'ר ומינקה, 1998).

בעבודה זו תוארו מאפייני הלוקים באנורקסיה, מטרות הטיפול בהם והאופן בו ניתן לסייע להם באמצעות טיפול באמנות.

תוכן העניינים:
פרק ראשון: אנורקסיה - מאפיינים ודרכי טיפול
פרק שני: טיפול באמנות באנורקטיות - חמשת אזורי המטרה
סיכום: ביקורת והצעות למחקר המשך
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

באשר לדרכי ההתערבות, כאמור בפרק הקודם, הינץ (2013) מונה חמישה "אזורי מטרה" לטיפול באנורקסיה. בפרק זה יתואר כיצד ניתן לעבוד על מטרות אלה באמצעות טיפול באמנות.
ראשית, על המטופל להבין את השפעות הילדוּת על התפתחות המחלה. תרגיל אפשרי בטיפול באמנות הוא ציור של המשפחה בתקופה בה התחילה האנורקסיה. בעקבות הציור ידובר על מיקום הדמויות, הגודל שלהן, הקשר ביניהן. ע"י בחינת הציור המשפחתי יזכה המטופל ברמז על דיסהרמוניה משפחתית ועל היות ההורים אוהבים אך מוגבלים.

תגים:

הפרעות אכילה · אנורקטיות · אנורקסיה · תרפיה באמנות · טיפול באמנויות · הבעה ויצירה · טיפול · אמנות · ציור · טיפול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול באמצעות אמנות בחולות אנורקסיה", סמינריון אודות "טיפול באמצעות אמנות בחולות אנורקסיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.