היישום אינו מחובר לאינטרנט

יוזמת השלום הערבית

עבודה מס' 069741

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יוזמת השלום הערבית הייתה הזדמנות היסטורית בעבור מדינת ישראל? והאם ביוזמה זו ניכרת כאמור, החמצה היסטורית?

5,037 מילים ,11 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודתי זו אבחן את עיקרי היוזמה הערבית, השחקנים הראשיים אשר לקחו חלק ביוזמה זאת, את אופי היוזמה ומקומה באסטרטגיה המדינית של ישראל ושל הקהילה הבינלאומית ומעל לכל, אתמקד בעבודה זו בשתי שאלות עיקריות: האם יוזמת השלום הערבית הייתה הזדמנות היסטורית בעבור מדינת ישראל? והאם ביוזמה זו ניכרת כאמור, החמצה היסטורית?
את מידתה של ההחמצה אבחן על פי ארבעה משתנים לניצול הזדמנות היסטורית כאשר זו זוהתה; הלגיטימציה של המנהיגים בקרב הציבור שלהם; נחישותם להתקדם לשלום; מידת האמון שהתקיימה בין הצדדים(מגעים היסטוריים) ומעורבותו של צד שלישי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון
1.1 הדיון ההיסטורי
1.2 המניעים להצגת יוזמת השלום הערבית
1.3 תגובות הצדדים ליוזמה
ישראל
הפלסטינים
ארה"ב
1.4 גלגולה של יוזמה
פרק שני
2.1 הזדמנות היסטורית
2.2 באיזו מידה ההזדמנות הוחמצה?
סיכום ומסקנות
נספח - יוזמת השלום הערבית-נוסח מלא
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החל משנות ה-70 של המאה הקודמת לקחה על עצמה ערב הסעודית את תפקיד "המושכת בחוטים", בכל הקשור לנטרולם של סכסוכים רבים ושונים. את עניין יישוב הסכסוכים, מחשיבה סעודיה כסוד של מדיניות חוץ קבועה והדרך לביצועה הינה באמצעות תיווך אזורי. יתרונה של עמדת תיווך זו, הינו באי זיהויה של סעודיה עם מחנה אחד, אל מול מחנה אחר. היתרון מגיע בדמות חסינות פוליטית, אשר ניתנת למדינה המתווכת בשל דימויה הניטרלי. בניגוד למצרים, הסעודים לא מנסים ליזום מהלכי מנהיגות בעולם הערבי ואינם מנסים אפוא להציג עצמם כ"מנהיגי המחנה"(2).

תגים:

המלך עבדאללה · החמצה · שלום · הסכמים · ועידת ח'רטום · יוזמות · תהליך השלום · סכסוך · ישראלי ערבי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יוזמת השלום הערבית ", סמינריון אודות "יוזמת השלום הערבית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.