היישום אינו מחובר לאינטרנט

המבנה הארכיטקטוני של בית המשפט העליון

עבודה מס' 050696

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע כללי, יוזמת הבנייה וניתוח המרכיבים הארכיטקטוניים השונים של המבנה.

5,465 מילים ,2 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בית המשפט העליון שבנייתו הסתיימה ב-1992, הוקם בירושלים בקרבת הכנסת ואחדים ממשרדי הממשלה, והקמתו יצרה מציאות חדשה של ריכוז רשויות שלטון באתר אחד. לא רק העיר ירושלים אלא מדינת ישראל כולה מתכבדת בבניין, המעמיד סמל חזותי לשלטון החוק ולתקוות וליעודים המפורשים של מדינת ישראל, כפי שנוסחו במגילת העצמאות שלה.

חזית הבניין פשוטה, ראשונית מאוד, וכמעט מתבקש לראות בה- בעיקר בחזית הצפונית- חומה ממש, גם בשל ממדיו של הבניין, וגם כיוון שהאופקיות שלו ניכרת לאורך חזית זו במיוחד. עם זאת - או בשל זאת- הבניין אינו ניתן לסיווג סגנוני חד משמעי, ודאי לא בכל רבדיו.
הוא 'מבותר' לארבעה חלקים (הספרייה, האולמות, הלשכות והחניה), שכל אחד מהם סימטרי בפני עצמו, אך החיבור בניהם לשלמות אחת נעשה באמצעות חלל זורם. חלל זה הוא הקושר בין חלקי הבניין, שבהם נמצא 'אזכורים' למבנים עתיקים כיד אבשלום שבנחל קדרון, לבתי כנסת ולכנסיות ביזנטיות, וגם מחוות מפורשות יותר, במתכוון, לחצר מוזיאון רוקפלר ולקמרונות הפנימיים של ארמון הנציב.
עבור העותרים לבית המשפט הגבוה לצדק, ועבור המערערים על פסקי דין, הבניין החדש, ממש כקודמו, הוא מקום שמגיעים אליו מתוך כורח, אף שלמעשה הוא תוכנן כבניין שראוי לבקר בו בזכות הערכים האדריכלים המגולמים בו. החלטת האדריכלים לחלק את הבניין לארבע חלקים כבר בתוכנית הראשונית, בצד ההחלטה של השופטים ושל יד הנדיב להעמיד לרשות הקהל מפלס רחב ידיים, היו בין הגורמים שמנעו הקמת מבנה בעל צביון של אמון מלכים. המשפט, כעיקרון נורמטיבי בחיי הפרט והציבור, הוא שעמד בראש מעייניהם של המתכננים, והוא זוכה לייצוג נכבד בבניין: הכניסה הארוכה עד אולמות משפט, והמעבר ההדרגתי מן החוץ הירושלמי אל פנים הבניין, יוצרים "סמטה" ארוכה, המעניקה שטח נרחב לשימוש הקהל. סמטה זו מבליטה את הקשר המורכב שמקיים חלל בית המשפט עם מוטיבים ארכאיים וחומרים ירושלמים, ועם הנוף הארץ- ישראלי.

תוכן העניינים:
בית המשפט העליון - הקדמה
התחרות האדריכלית: יוזמה חדשה
צוות התכנון ומהלך העבודה
דרכי הגישה
השער
השער הפנימי - פרמידה
הספרייה
החלון הפנורמי
חצר הקשתות
לשכת הנשיא
לשכות השופטים
המדורים
הפסיפס
שופטי בית המשפט העליון
הסמטה הירושלמית
הסמלים
המבואה הגדולה
הקונספציה של חומת המבואה
ביבליוגרפיה

ביבליוגרפיה
שרון, יוסף (1993) בית המשפט העליון, אלי מאיר בע"מ, גבעתיים.
אתר האינטרנט: http://WWW.court.gov.il
ביקור בבית המשפט העליון, סיור מאורגן

מקורות:

שרון, יוסף (1993) בית המשפט העליון, אלי מאיר בע"מ, גבעתיים.

תגים:

אדריכלות · בניין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המבנה הארכיטקטוני של בית המשפט העליון", סמינריון אודות "המבנה הארכיטקטוני של בית המשפט העליון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.