היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחוות האקטיביסטים: מערכת היחסים בין בית המשפט העליון לבית הדין הארצי לעבודה

עבודה מס' 067626

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משתקפת מערכת היחסים בין בית המשפט העליון לבין בית הדין הארצי לעבודה.

8,996 מילים ,46 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת במערכת היחסים בין בית הדין הארצי לעבודה לבית המשפט העליון.

שלושת נשיאיו של בית הדין הארצי לעבודה, מאז היווסדו ב1969: צבי בר ניב, מנחם גולדברג וסטיב אדלר, רואים בו כסמכות העליונה בענייני עבודה- מנגד בבית המשפט העליון, בעיקר לתפיסתו של הנשיא (בדימוס) אהרון ברק ומוקדם יותר צבי ברנזון, בג"צ הוא הסמכות לקבוע הלכות חדשות בענייני עבודה. תפיסתם של נשיאי העליון הרחיבה עם השנים את התנאים להתערבות בג"צ, כסמכות ערעור, על החלטות בית הדין הארצי לעבודה. אמות המידה, עליהן נפרט בהמשך נקבעו בבג"צ חטיב , ובעבודה זו נבחן בין היתר הפסיקה לפני ואחרי פסק דין זה.

בעבודה זו אנסה להציג את השאלה "כיצד משתקפת מערכת היחסים בין בית המשפט העליון לבין בית הדין הארצי לעבודה". במסגרת התשובה לשאלה זו אנסה לתאר כיצד מתקיימת "אחוות אקטיביזם" בין בית המשפט העליון לבית הדין הארצי לעבודה.

במסגרת העבודה אבחן גם את דו"ח וועדת זמיר לבדיקת בתי הדין לעבודה, בראשות השופט יצחק זמיר ואת המלצותיה של הועדה מהאספקט של התערבות בית המשפט העליון בעבודת בית הדין הארצי לעבודה.

בסופה של העבודה אנסה לסכם ולהראות כיצד האקטיביזם מחד של בית הדין לעבודה בכל מה שקשור בזכויות חברתיות מחד והפסיביזם של בג"צ בנושא יוצרים מערכת מאוזנת יחסית של יצירה וביקורת של ועל משפט העבודה.

תוכן העניינים:
פרק המבוא : בית הדין הארצי לעבודה
הקדמה
הקמת בית הדין הארצי לעבודה וסמכויותיו
על אקטיביזם ופסיביזם שיפוטי
פרק ראשון : התערבות בג"צ במשפט העבודה
הקדמה
אמות המידה להתערבות בג"צ בהחלטות בית הדין הארצי לעבודה ובג"צ חטיב
ועדת זמיר- פרק ההמלצות ועמדת הוועדה
פרק שני : מבג"צ חטיב ועד היום - סקירת הפסיקה
פסיקה קודמת לבג"צ חטיב
פסיקה לאחר בג"צ חטיב
פרק שלישי: מבחן האישיות
מבוא
דורית בייניש
אהרון ברק
מאיר שמגר
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דיני העבודה בישראל לא היו מפותחים דיים עם הקמת המדינה. המערכת המשפטית הישראלית שנשענה ברובה על המשפט המנדטורי, חקיקת מקור עם הקמת המדינה והמשפט העותמאני במקצתה, שהיו חסרים, מסיבות שונות, עיסוק בענף העבודה, להצויא מספר חוקים מנדטוריים שעסקו בעיקר בעבודת ילדים ובבטיחות בעבודה. עם הקמת המדינה המועצה הזמנית אימצה חלק מההסכים הנהוגים בהסתדרות העובדים שהוקמה ב1920, והיא הייתה הבסיס למשפט העבודה. ההסתדרות אגב התנגדה לאורך השנים לחקיקת חוקי מגן מחשש לפגיעה במעמדה, שאכן התכרסם עם הקודיפקיציה בתחום.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחוות האקטיביסטים: מערכת היחסים בין בית המשפט העליון לבית הדין הארצי לעבודה", סמינריון אודות "אחוות האקטיביסטים: מערכת היחסים בין בית המשפט העליון לבית הדין הארצי לעבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.