היישום אינו מחובר לאינטרנט

יוזמת ההגנה האסטרטגית (SDI)/ מלחמת הכוכבים

עבודה מס' 069999

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המניעים והמטרות אשר הביאו להכרזת תכנית שאפתנית זו מצד רייגן- ניתוח עפ"י הגישה הקונסטרוקטוביסטית וגישת הריאליזם ההתקפי.

3,481 מילים ,16 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בשנות ה- 80 של המאה שעברה, על רקע המלחמה הקרה ששררה בין ברה"מ לארה"ב והתבטאה במרוץ חימוש פרוגרסיבי ומסוכן עבור שתיהן, מכריז הנשיא ה-40 של ארה"ב, רונלד רייגן, על תוכנית שאפתנית שלא נראתה כמותה להגנת האומה האמריקאית מפני האיום הסובייטי . רייגן מציע תוכנית עם רעיונות הכוללים טכנולוגיה שטרם הייתה קיימת ובכוחה צריכה להיות היכולת ליירט בעזרת קרני לייזר טילים גרעינים מחוץ לאטמוספרה על מנת לנטרל את האיום הגרעיני הסובייטי על ארה"ב. בתוכנית אשר נקראת יוזמת ההגנה האסטרטגית Strategic Defense Initiative (SDI) ומוכרת יותר בשם "מלחמת הכוכבים", מושקעים משאבים אדירים על אף שהיא זוכה לביקורת רבה ונתפסת כמגלומנית למדי.
בעבודה זו אעסוק במניעים ובמטרות אשר הביאו להכרזת תוכנית שאפתנית זו מצד רייגן, ואנסה לענות על השאלה: מדוע זה בחר ביוזמה במסגרת ניהול המלחמה הקרה מול ברית המועצות? וכמו כן, בשאלה מדוע מדינות בוחרות במדיניות חוץ כזו על פני אחרת במסגרת מכלול הנסיבות הקיימות. שאלה זו יכולה לתרום לדיון התיאורטי סביב יציבות מאזן הכוחות העולמי וסביב תפיסת עולמן של מעצמות העל.
אבחן את התופעה על רקע שתי גישות תיאורטיות בחקר היחב"ל. הראשונה הינה הגישה הקונסטרוקטוביסטית אשר מקנה חשיבות להבניה חברתית, לערכים, לרעיונות ולאינטרסים, ורואה בכוחם לייסד את הרעיונות האסטרטגיים. הגישה השנייה הינה גישת הריאליזם ההתקפי הרואה בצבירת עוצמה מקסימאלית, ביחס למדינות האחרות, כתנאי הכרחי במאבק ההישרדות של השחקנים בזירה הבינלאומית אפופת האנרכיה וחסרת ההגנה. אתחיל בסקירת הרקע היסטורי בו התקבלה ההחלטה, בחלק זה אציג את האירועים שקדמו לבחירתו של רייגן בתוכנית "מלחמת הכוכבים" ואעמוד על הקשר ההיסטורי ביניהם. לאחר מכן אעבור לחלק התיאורטי בו אציג ואסביר את הגישות התיאורטיות דרכן בחרתי לנתח את המקרה וכמו כן אמנה את ההשערות הנגזרות מהן. לאחר מכן אגש לניתוח בו אעמוד על הקשר שבין התיאוריות לבין המקרה ואבסס בעזרתן את טענותיי. לסיום אמנה את מסקנות הניתוח ואדון במשמעותן תוך התייחסות ליכולתן של התיאוריות להסביר את המקרה.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי
פרק תיאורטי
הגישה הקונסטרוקטוביסטית
גישת הראליזם ההתקפי
ניתוח:
-על פי הגישה הקונסטרוקטוביסטית
-על פי גישת הריאליזם ההתקפי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגישה הקונסטרוקטיביסטית מקנה חשיבות להבניה חברתית, לערכים, לרעיונות ולאינטרסים, הגישה מגדירה את הנ"ל כבעלי יכולת להשתנות ורואה בכוחם לייסד את הרעיונות האסטרטגיים של השחקנים השונים בכל רמות הניתוח. עפ"י הגישה צריך לחקור את המבנה החברתי ואת מקור התפיסות הרווחות של מושא החקירה על מנת להבין את התנהגותו, שינויים בנ"ל הינם בעלי משמעות מכרעת בבחינת המציאות.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יוזמת ההגנה האסטרטגית (SDI)/ מלחמת הכוכבים", סמינריון אודות "יוזמת ההגנה האסטרטגית (SDI)/ מלחמת הכוכבים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.