היישום אינו מחובר לאינטרנט

יעד אינפלציה

עבודה מס' 069724

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות השיטה בעולם ויישומה בישראל.

7,422 מילים ,15 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת במדיניות הנקראת "יעד אינפלציה", מדיניות זו הינה תיאוריה כלכלית לגבי ההתנהלות המוניטארית, לפיה צריך לנהוג בנק מרכזי בכדי להביא את המשק המקומי לצמיחה אופטימאלית. הבנק המרכזי הופך את שיעור האינפלציה ליעד ולאחר מכן מנסה לנווט את האינפלציה בפועל לעבר המטרה על ידי שימוש בכלים מוניטאריים, ביניהם שינויים בשיעורי הריבית. שיעורי הריבית ושיעור האינפלציה נוטים להיות ביחס הפוך, לכן המהלכים האפשריים של הבנק המרכזי בהעלאת או הורדת שיעורי הריבית הופכים שקופים תחת המדיניות של יעד אינפלציה. למען ההמחשה, אם ערך האינפלציה מעל לערך היעד, הבנק עשוי להעלות את הריבית, מתוך הנחה שזה יוריד את האינפלציה ולהיפך, ואילו אם ערך האינפלציה מתחת לערך היעד, להוריד את הריבית, מתוך הנחה שזה יעלה את האינפלציה. בכדי לקבל הערכה על המדיניות המוניטארית המתאימה נבנו מודלים להערכת האינפלציה.
פרק ב' מתבסס ברובו על הפרסום של בנק ישראל "יעד - אינפלציה חשיבה מחדש" (מקורות נוספים צוינו בהערות שוליים בגוף העבודה). בפרק אתאר כיצד הגיעו לשיטת יעד אינפלציה ויישומה בעולם ובישראל בפרט. כפי שאדגים בעבודה, גישת יעד האינפלציה מובילה ליציבות כלכלית מוגברת. כדי ליישמה, קובעי המדיניות צריכים לקחת בחשבון את כל הגורמים הקשורים לאינפלציה, להוציא מתוכם את התלות בריבית הנומינלית וכך לקבוע את אינפלציית היעד. למטרה זו נבנו מודלים המשמשים ככלים אופרטיביים המסייעים לבנק המרכזי בהערכת תוואי הריבית הדרוש להשגת יעד האינפלציה, וכן ככלי מעקב אחר ההתפתחויות המוניטאריות ולחיזוי ההתפתחות העתידית במשתנים הרלוונטיים.
בפרק ג', נציג ונשווה בין שני מודלים כאלו המתבססים על התיאוריה הניאו-קיינסיאנית: מודל רבעוני המתייחס למדד הכולל במשוואת האינפלציה (אלקיים, 2006), לעומת מודל חודשי בעל דגש אמפירי המפרק את רכיבי המדד לשלוש לפי דיור, הלבשה והנעלה ושאר רכיבי המדד, (אילק, 2006).
לבסוף, נסכם וננסה להעריך ולבחון את היעילות של מדיניות המשטר של יעד אינפלציה וכן את נקודות התורפה, בייחוד לאור המשבר הכלכלי העולמי שהחל בין 2007 ל- 2008.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. תיאורית יעד אינפלציה
1. אינפלציה
2. יעד האינפלציה בעולם
3. יעד האינפלציה בישראל
ג. מודלים מקרו-כלכליים להערכת יעד האינפלציה והמדיניות המוניטארית בישראל
1. התפקידים של מודל מוניטארי במסגרת משטר אינפלציה
2. מודל רבעוני להערכת האינפלציה והמדיניות המוניטארית בישראל
3. מודל חודשי להערכת האינפלציה והמדיניות המוניטארית בישראל
4. השוואה בין המודלים והצעות ייעול
ד. סיכום
ה. ביבליוגרפיה
ו. נספחים
1. המשוואות במודל של אלקים
2. המשוואות במודל של אילק

קטע מהעבודה:

אינפלציה הינה בהגדרתה עליית מחירים מתמשכת שבעקבותיה ערך המטבע המקומי יורד. האינפלציה לרוב נמדדת על ידי "סל מוצרים" הכולל מגוון מוצרים ושירותים בכלכלה. המחירים משולבים למדד מחירים כולל, המודד את רמת המחירים הממוצעת (והשתנותה). קצב האינפלציה הוא אחוז השינוי במדד זה בין בדיקה לבדיקה(1).

תגים:

שוק ההון · אבטלה · מקרו כלכלה · עקומת פיליפס · בנקאות מרכזית · בנק ישראל · מודל אילק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יעד אינפלציה", סמינריון אודות "יעד אינפלציה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.