היישום אינו מחובר לאינטרנט

האינפלציה כבעיה מבנית

עבודה מס' 031638

מחיר: 149.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות לאינפלציה, הגישה הקלאסית, ההבחנה בין היסודות, בדיקת השפעת תקציב הממשלה והשפעת המערכת הפיננסית.

2,467 מילים ,4 מקורות

תקציר העבודה:

התפיסה המקובלת להסבר התופעה האינפלציונית היא ההתרחבות המוניטרית ללא התרחבות מקבילה ברמת התוצר כאשר המקור הוא בדחף של הממשלות להגדיל את פעילותן מבלי לגבות זאת באופן ריאלי. ע"י ספיגת משאבים מהציבור.
ניסן ליויתן בשני מאמרים: "תוכנית הדולריזציה והאצת האינפלציה" ו"משברים במאזן התשלומים", מנסה לטעון כי מקור האינפלציה בישראל איננו תוצאה של גודל הגרעון התקציבי או רמת ההוצאות הריאליות של הממשלה. לממשלה לא היה לדבריו עניין בהדפסת כסף כדרך למימון התקציב לטענתו ואני מצטט :אין לממשלה כל רווח תקציבי (ואולי אף הפסד מקיום האינפלציה במשק). מבחינה זאת שונה האינפלציה בישראל באופן מהותי מההיפר-אינפלציות באירופה לאחר מלחמת העולם הראשונה כאשר הדפסת הכסף היתה גורם מהותי ביותר במימון תקציבי הממשלות". (דולריזציה כרפורמה מוניטרית, עמ' 849).

לטענת ליויתן יש לחפש את גורמי האינפלציה בתחומים אחרים כשהוא מניח את הדגש באופן טיפולה של הממשלה במשבר המבני. במאזן התשלומים.
על מנת להציג את הארגומנטציה של ליויתן נביא תחילה את הגישה המוניטרית המקובלת על פי מילטון פרידמן ולאחר מכן נרחיבה כחלק מתפיסה כוללת יותר המבחינה בין היסודות המשמרים את האינפלציה (היסודות האינרטיים) לבין יסודות היוצרים את הקפיצה האינפלציונית כל פעם למדרגה חדשה. אבחנה זו תאפשר למקד את הגורמים לאינפלציה החורגים מן התפיסה הקלאסית בסעיף א' נציג את הגישה המוניטרית הקלאסית. בסעיף ב' נדון בהבחנה שבין היסודות המשמרים את האינפלציה לבין אלו המקפיצים אותה למדרגה חדשה. בסעיף ג' נציג מדוע תקציב הממשלה איננו רלבנטי להבנת התופעה. בסעיף ד' נציג את המערכת הפיננסית כמשמרת את התהליך האינפלציוני בסעיף ה' נציג את היסודות המקפיצים את האינפלציה למדרגה חדשה.

תוכן העניינים:
מבוא
א. הגישה המוניטרית הקלאסית
ב. הפיכת הקערה על פיה - שתי ההנחות המובלעות
ג. אינפלציה ותקציב הממשלה
ד. המערכת הפיננסית כיסוד המשמר את התהליך
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מילטון פרידמן בספרו החופש לבחור עיקרי הכלכלה החופשית מנסה להגדיר בפרק 9 ה"מרפא לאינפלציה" את הסיבה הישירה להתרחשותה של תופעה זו אותה הוא רואה כמחלה מסוכנת, מחלה העלולה למוטט חברה אם לא יבלמו אותה בעוד מועד.
וכן הוא מגדיר שם את הסיבה הישירה לאינפלציה: האינפלציה מתרחשת בשעה שכמות הכסף גדלה במהירות גדולה בהרבה ממהירותו של הגידול בתפוקה. ככל שהגידול בכמות הכסף ליחידת תפוקה מהיר יותר, כך יהיה קצב האינפלציה גדול יותר. דומה שאין שום קביעה בתחום הכלכלה המבוססת במידה כה רבה.
(שם, 249).

מקורות:

לויתן, נ. פיטרמן, ס. האצת האינפלציה ומשברים במאזן התשלומים, מתוך המשק הישראלי חבלי צמיחה, בעריכת יורם בן-פורת, עם עובד 1989.
לויתן, נ. תוכנית הדולריזאציה רבעון לכלכלה, ינואר 1984
מילטון פרידמן, רוז פרידמן, החופש לבחור עיקרי הכלכלה החופשית, דביר והמרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי 1988.
סרג'נט, ת. קיצן של ארבע אינפלציות גדולות, רבעון לכלכלה, דצמבר 1984.

תגים:

אינפלציה · כלכלה · דולריזציה · כסף · הרחבה מוניטרית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האינפלציה כבעיה מבנית", סמינריון אודות "האינפלציה כבעיה מבנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.