היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבירות הצווארון הלבן

עבודה מס' 069707

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור ייחודיותה של התופעה ובייחודיות של הלחימה בשחיתות ציבורית ושל החקירה בעבירות הכלכליות ובעבירות הצווארון הלבן.

7,782 מילים ,18 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

השאלה המרכזית שעולה היא, מה ההבדל בין שני סוגי העבירות (עבירות רחוב ועבירות צווארון לבן)?
בעבודה זו אנסה לתת תשובות לשאלה זו, תוך כדי אפיון עבירות הצווארון הלבן.
במטרה להבין את המינוח, אנו צריכים להגדיר למה המונח צווארון לבן מכוון ומה הוא כולל. הגדרת המינוח עבירות צווארון לבן אינה משימה קלה מפני שהיום אין הגדרה מוסכמת ומקובלת לגבי מונח זה. מבלי הגדרה מוסכמת, אנו עדים לשימוש יומיומי שנעשה במונח "צווארון לבן" בשימושים ובהקשרים שונים.
הסוציולוג אדווין סתרלנד היה הראשון שהגדיר את עבירות הצווארון הלבן כעבירות של אנשים ממעמד גבוה תוך כדי עיסוקם ובעלות רווח אישי, ע"פ מעמד האנשים ולא על פי מעשיהם.

מטרתה של עבודה זו היא לתאר ייחודיותה של התופעה ובייחודיות של הלחימה בשחיתות ציבורית ושל החקירה בעבירות הכלכליות ובעבירות הצווארון הלבן.
בפרק הראשון, אעמוד על ההגדרות המגוונות של עבירות צווארון לבן. בחלק השני אתאר אפיונים ייחודיים של עבירת הצווארון הלבן, וכן של אלו המבצעים אותה. ולבסוף, אתאר כיצד המשטרה מתמודדת עם עבירות הצווארון הלבן וכן כיצד מתייחסים אליה השופטים. הדיון מתמקד בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן, המבוצעות על ידי עבריינים בכירים, בעלי מעמד והשפעה, המאפשרים להם לבצע עבירות כאלה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': מהן עבירות צווארון לבן
פרק ב': התנהגויות אופייניות לעבריינות הצווארון הלבן
פרק ג': התמודדות המשטרה עם עבירות הצווארון הלבן
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

מבחינת ההגדרות של עבירות הצווארון הלבן עולה סתירה וחוסר הרמוניה. לא ניתן לדעת אם המונח מתייחס לעבריין, למעשה, לרקע החברתי שלו, או אולי ליחס שבין הקורבן לעבריין (גבאי, 2004).

תגים:

שחיתות · מיסים · העלמת מס · סטייה · עבריינות · צווארון לבן · פשיעה כלכלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבירות הצווארון הלבן", סמינריון אודות "עבירות הצווארון הלבן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.