היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים בחדשות

עבודה מס' 041604

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפמיניזציה של התקשורת, מאבק על זכות השפעה, הדוגמא של תהילה עופר, "גטו" הצווארון הורוד, עתונות ואמביוולנטיות נשית והביקורת הפמיניסטית.

7,716 מילים ,13 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

כלי התקשורת, העיתונים והמדיה האלקטרונית ואף אנשי אקדמיה מרבים לכנות את התקופה שלנו 'תקופת התקשורת ההמונית'. ואכן, על פני הדברים הרבה מאלו העוסקים בתחומי הפוליטיקה\ הכלכלה\ החברה \ והבידור, פוזלים בהתמדה לכיוון התקשורת (די בהצצה חטופה על הנעשה בכנסת כדי להבחין בשנוי שהתחולל בה מאז ניתן כיסוי הטלוויזיוני רציף). במקביל, התקשורת הבין-אישית הולכת ופוחתת. מחקר שנערך בצרפת קבע שבממוצע הצרפתים
ב-1995 תקשרו הרבה פחות מאשר עשר שנים לפני כן (כ%15). במקביל, האדם בעידן שלנו יכול ואכן נוהג לתקשר בזמן ריאלי עם אנשים הנמצאים במרחק רב או אפילו בכוכב אחר.
במצב הזה, האם ניתן לדבר על ירידה ברמת התקשורת או על שוני מהותי בהרגלי הבריות עקב ההתקדמות והוולגריציה הטכנולוגית? נראה לי שלמרות 'שטיפות המוח העדינות והמתוחכמות' של אמצעי התקשורת ההמוניים, אם חל פיחות כלשהו בנושא הוא חל בעיקרו על מעמד העוסקים בה ולא על רמת הצריכה האישית. העיתונות והתקשורת בארץ במקום לנסות להתאים את עצמם לרמת הציפיות הגלויות והכמוסות של קהל הצרכנים שלהם
לקראת סוף המאה פועלות בדיוק בכיוון ההפוך.
אולם בחיי היום-יום נראה בעליל שקברניטי הענף מבכרים, מטעמים של רווח כלכלי\פוליטי מיידי, להתביע חותם של וולגריות אידאולוגית 'אוטנטיות/ חזרה לשורשים' בשפה שלהם. מיותר לציין את ההשפעה ההרסנית של האידאולוגיה הזאת על דמוי עובדי התקשורת, וזאת דווקא בשעה שמספר הנשים המועסקות במגרי התקשורת השונים וגדל ומתחיל לתת את אותותיו.
מן הראוי, בטרם ננסה לנתח את מעמד עובדות התקשורת ובמיוחד זה של העתונאיות, לנסות לתת הגדרה אופרטיבית נייטרלית ככל שניתן של המושג.
אבן היסוד של התקשורת, Communication, הנגזר מCommune, שניתן לתרגם כמשותף.

תוכן העניינים:
1 - מבוא
2 - על תהליך הפמיניזציה של התקשורת.
3 - מלחמת מינים או מאבק על זכות ההשפעה.
4 - תהילה עופר כמשל לעיתונאית מן הדור החדש.
5 - הגיטו של הצווארון הוורוד.
6 - עיתונות ואמביוולנטיות נשית.
7 - מבט על הביקורת הפמיניסטית.
8 - נשים עושות תקשורת.
9 -סיכום.

תגים:

פמיניזם · תקשורת · נשים · אישה · עיתונאיות · טלביזיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים בחדשות", סמינריון אודות "נשים בחדשות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.