היישום אינו מחובר לאינטרנט

תאונות פגע וברח

עבודה מס' 069593

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם הענישה הפלילית שהייתה קיימת עד לתיקון האחרון למבצעי תאונות פגע וברח מונעת את המקרה הבא.

6,035 מילים ,24 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הנושא אותו בחרתי לחקור הינו תאונות פגע וברח. החל משנת 2011 הוכנס תיקון לפקודת התעבורה בסעיף 64א, אשר העלה משמעותית את העונש המרבי אותו ניתן לתת לאדם שביצע עבירת פגע וברח במקרים מסוימים ל-14 שנות מאסר, בניגוד ל-9 שנות מאסר שהיוו את העונש המקסימאלי עד כניסת אותו תיקון. אך האם זה מספיק? ומה הם התנאים בהם ניתן להעניק את העונש המקסימאלי? על שאלות אלו אענה בהמשך.

מרבית הנתונים המובאים בעבודה זו מצביעים על נתונים שקדמו לתיקון 101 לפקודת התעבורה. העבודה תתרכז במצב תאונות הפגע וברח טרם התיקון, ובנוסף יינתנו זוויות מבט על המצב הקיים היום.

שאלת המחקר
לצערנו הרב, אנו שומעים חדשות לבקרים על תאונות פגע וברח המתרחשות במדינתנו. למעשה מספר התאונות הללו אינו מציג הליך עקבי של ירידה או עליה לאורך השנים, אלא הליך של מגמה מעורבת . תופעה זו מצביעה על כך שטרם הושגה דרך או תוכנית אשר תצליח להקטין בהתמדה את מספר המקרים המזעזעים של תאונות הפגע וברח.
בהינתן נתונים אלו, שאלת המחקר היא: "האם הענישה הפלילית שהייתה קיימת עד לתיקון האחרון למבצעי תאונות פגע וברח מונעת את המקרה הבא?"

תוכן עניינים:
1. מבוא
שאלת המחקר
2. רקע
סקירת העברות הנוגעות לתחום הפגע וברח
גרימת מוות בנהיגה רשלנית סעיף 64
הפקרה אחרי פגיעה סעיף 64א
חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה סעיף 64ב
הריגה 298 חוק העונשין
נתונים מגופים וארגונים שונים על מצב תאונות "פגע וברח"
מספר פסקי דין שניתנו למבצעי עבירת הפקרה
פסקי דין למבצעי עבירות גרימת מוות ברשלנות\הריגה אשר עצרו לאחר המעשה
ציטוטים מתוך פסקי דין של בית המשפט העליון
3. דיון ובניית הנוסחאות
נוסחאות לחישוב "כדאיות בריחה לאחר פגיעה"
4. סקר

דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

גרימת מוות בנהיגה רשלנית סעיף 64 (4)
סעיף זה מתבסס על סעיף 304 לחוק העונשין וקובע כי אדם הגורם למוות ברשלנות תוך כדי נהיגה ברכבו, דינו מאסר עד שלוש שנים. עוד מציין החוק כי על השופט לקבוע עונש מינימאלי של שישה חודשים, אולם במידה וקיימות נסיבות מקלות, השופט רשאי לא להטיל עונש מינימאלי, אך עליו לציין את הנסיבות המקלות בפסק הדין.

תגים:

משפטים · תאונות · פגע וברח · פשע · תחבורה · נהיגה · זהירות בדרכים · מישאל חשין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תאונות פגע וברח", סמינריון אודות "תאונות פגע וברח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.