היישום אינו מחובר לאינטרנט

האוכלוסייה הפלסטינית בירדן

עבודה מס' 069515

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קונפליקטים בין האוכלוסיה הפלסטינית לממלכה ההאשמית.

2,414 מילים ,5 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

העבודה תתמקד בשסעים החברתיים הקיימים בקרב האוכלוסייה הפלסטינית שמתגוררת בירדן והשלכותיהם כלפי יתר האוכלוסייה ובעיקר כלפי השלטון ההאשמי. בחרתי להתעמק דווקא בנושא הפלסטיני לאור עניין אישי בסוגיה הפלסטינית ולאחר שנחשפתי לכתבה שהתפרסמה באתר YNET ב- 1.02.2010 אשר כותרתה היא: "ירדן שוללת אזרחות מאלפי פלסטינים". על-פי דיווח של ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" כי "ליותר מ- 2,700 אזרחים ירדניים פלסטינים תישלל האזרחות הירדנית". בהמשך צוין בכתבה כי "הפלסטינים מהווים בירדן כמחצית מן האוכלוסייה בירדן המונה מעל ל-6 מיליון נפש". לאורך ההיסטוריה של הממלכה הירדנית היוו הפלסטינים אוכלוסייה מרכזית אשר שאפה ושואפת להגדרה עצמית.

העבודה תתבסס על התיאוריה של גור אשר מבקר את תופעת הלאומיות ואת בעיית המיעוטים במדינות לאום תוך מתן הסבר תיאורטי לתופעת הלאומיות אשר ייתמך על התיאוריות של החוקרים גלנר ואנדרסון. בהתבסס על תיאוריות אלו ארחיב על השסעים החברתיים והפוליטיים הקיימים בין הפלסטינים שבירדן, שהחלו עוד מתקופת הקמת ממלכת ירדן וממשיכים גם בימינו אנו בעקבות חתירתם להגדרה עצמית על-ידי מדינה עצמאית, לבין השלטון הירדני ויתר החברה בירדן.

קטע מהעבודה:

המתכון הליברלי להתמודדות עם דרישות תרבותיות של קבוצות מיעוט בתוך המדינה הוא פלורליזם, כלומר, מתן אפשרות לביטוי תרבותי מקסימאלי לקבוצות המיעוט. גור מזהיר שלגישה כזו יכול להיות מחיר - ברגע שהקבוצה הדומיננטית תרגיש שהתרבות שלה נתונה בסכנה היא תצא בחריפות נגד זכויות תרבותיות קיבוציות למיעוטים (גור, 1993).

תגים:

ירדן · שסעים · פלסטינים · לאומיות · מיעוטים אתניים · אנדרסון · גלנר · מדינת הלאום · אשפ · פליטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האוכלוסייה הפלסטינית בירדן", סמינריון אודות "האוכלוסייה הפלסטינית בירדן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.