היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתיקה בתקשורת המונים

עבודה מס' 069508

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקוד האתי ומועצת העיתונות (תרגיל)

2,057 מילים ,9 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

יתרונותיו של הקוד האתי משרתים את בעלי כלי התקשורת, העיתונאים והציבור הרחב. קיים אידיאל מסוים שמנחה את העובדים, נותן להם הגדרה של מהו טוב ומהו רע, מה מותר ומה אסור כדי שהעוסק במקצוע ידע כיצד עליו לפעול. הקוד האתי של העיתונות מייחד את המקצוע העיתונאי, הופך אותו למקצועי ואיכותי יותר וכך מפריד אותו ממקצועות זניחים יותר ומעניק לו מעמד של יוקרה, מקרב אותו למקצועות שנחשבים יוקרתיים יותר כמו רפואה ומשפטים. (לימור, 2001).

מועצת העיתונות מצד אחד לא מעוניינת בהתערבות של השלטון מכיוון שמטרתה העיקרית של התקשורת הינה לבקר ולשפר את השלטון אך מצד שני אם קיימת אתיקה נפרדת, היא רק של העיתונאים, אין לה כוח. בבסיסו של מקצוע העיתונות עומד עיקרון היסוד של חופש הביטוי ותפקידו במשטר דמוקרטי לבקר את רשויות השלטון ולתת מקום ונראות לדעות השונות.

קטע מהעבודה:

בדבריו של השופט פוגלמן בפסק הדין של אילנה דיין נגד סרן ר', נראה כי במקרה זה היתרונות של הקוד האתי העיתונאי גברו על חסרונותיו. אילנה דיין, בסופו של דבר, זכתה במשפט כאשר הצליחה להוכיח כי פעלה על פי כללי האתיקה העיתונאית והעבירה דיווח אמת שהיה נכון לזמן פרסום הדברים.

תגים:

תקשורת · תקשורת המונים · אתיקה · אתיקה בתקשורת · עיתונאות · עיתון · עיתונאי · אילנה דיין · סרן ר'

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתיקה בתקשורת המונים", סמינריון אודות "אתיקה בתקשורת המונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.