היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכות השביתה

עבודה מס' 069405

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם השביתות בישראל יעילות ומשיגות את מטרות השובתים בשיפור תנאי העסקתם.

5,666 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

באופן כללי, ניתן לומר כי שביתה הינה צעד חד צדדי של הפסקת עבודה או הפרעה לביצוע העבודה שנוקטים עובדים נגד מעסיקיהם במסגרת סכסוך כלכלי בין העובדים לבין המעסיק. שביתות מאורגנות על ידי איגוד מקצועי או על ידי התארגנות עובדים אחרת. אף על פי ששביתות פוגעות בכלכלה בטווח הקצר וגוררות הפסדים כספיים, יש הרואים בהן אמצעי הכרחי, כלי שהדמוקרטיה מעניקה לעובדים כדי שלא יעמדו חסרי כל כנגד איומים מצד מעסיקים, כגון הפחתת שכר, פיטורים, הרעה בתנאי ההעסקה ויחס לא הוגן. "בדמוקרטיה מהותית יש לכבד הפסקת עבודה של עובדים הבאה לתבוע את מימושה של עילת שביתה לגיטימית ולהיפך, בדמוקרטיה מהותית לא נדרש לכבד הפסקת עבודה של עובדים הבאה לתבוע את מילוין של דרישות שאינן מוכרות כעילה לשביתה לגיטימית"

"ריבוי השביתות במדינת ישראל ובמיוחד במגזר הציבורי, גורם סבל ונזקים רבים לציבור, באופן עקיף ובאופן ישיר. בנוסף הוא יוצר דעת קהל שלילית נגד השביתות והשובתים. הפתרונות המוצעים לבעיה זו נעים על הרצף שבין איסור שביתה במגזר הציבורי ועד אי התערבות ממשלתית מוחלטת, וכוללים הגבלות מסוגים שונים על חירות השביתה".

רות בן ישראל טוענת בספרה "שביתה והשבתה בראי הדמוקרטיה", כי "השביתה הינה כלי העזר הטוב ביותר למימוש דרישותיהם המוחשיות של העובדים השובתים". בעבודה זו אציג את מהותה, גורמיה ומרכיביה של חרות השביתה בישראל וכן אענה על שאלת המחקר: "האם השביתות בישראל יעילות ומשיגות את מטרות השובתים בשיפור תנאי העסקתם".

בפרק הראשון, אציג את זכות השביתה, הגדרתה, מעמדה בישראל ומקורותיה בנוסף אדון בהיבטיה המשפטיים.
בפרק השני, אציג את סוגי השביתות בישראל ואת מטרותיהן. בנוסף אדון בסיבות לקיומן של שביתות בישראל.
בפרק השלישי, אמנה את מגבלותיה והגבלותיה של חרות השביתה. אדון באיזונים הקיימים במערכת על מנת להבטיח את חרות השביתה תוך שמירה הוגנת על קיומן של זכויות יסוד מהותיות אחרות.
בפרק הרביעי, אדון במידת הצלחתן של השביתות בישראל וכן אענה גם על שאלת המחקר:
"האם השביתות בישראל יעילות ומשיגות את מטרות השובתים בשיפור תנאי העסקתם".

לבסוף, אסכם את העבודה עם מסקנות אישיות תוך התייחסות לגישות, לפסיקות ולרעיונות אשר שהובאו במהלך העבודה. לסיום הציג מהו מיקומה ומעמדה של חרות השביתה בישראל בשנים הקרובות תוך הסתכלות לעתיד ולשינויים שמביאים עימם ההתפתחויות בשוק העבודה של המאה ה-21.

תוכן עניינים:
1. מבוא - הצגת הנושא ושאלת המחקר
2. זכות השביתה, הגדרתה ומעמדה בישראל
3. סוגי השביתות, הסיבות להתפרצותן
4. הגבלות השביתה ואיזונים הקיימים במערכת
5. מידת הצלחתן של השביתות בישראל בהשגת מטרות השובתים
6. סיכום ומסקנות אישיות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בישראל הוגדרה השביתה בפסיקת בית המשפט העליון ע"י השופט שמגר(7) (בג"צ חטיב נ' ביה"ד לעבודה) "ככלל: שביתה היא פעולת לחץ מתואמת הננקטת על-ידי קבוצת עובדים במסגרת המאבק המקצועי שלהם עם המעביד, לשם השגת דרישות בקשר לתנאי עבודתם או בקשר לדרישות של עובדים אחרים שהוצגו למעבידם".

תגים:

דיני עבודה · שביתה · זכות השביתה · שביתות · פרוס · יחסי עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכות השביתה", סמינריון אודות "זכות השביתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.