היישום אינו מחובר לאינטרנט

ילדים, אמצעי תקשורת וערכים

עבודה מס' 069321

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן של תוכניות ילדים בימים אלה ותוכניות בעבר.

9,240 מילים ,13 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

התוכניות המשודרות לילדים, שהבנתם את המציאות עוד מוגבלת, תהיינה בעלות השפעה גבוהה יותר להיקלט במוח שטבעו מבקש רק לספוג וללמוד. אותה יכולת טבעית שקיימת בכל ילד היא שריתקה אותי לחקור את התכנים המועברים לילדים בשתי תקופות טלוויזיוניות. התקופה הטלוויזיונית הראשונה, שבה היה ערוץ אחד ממלכתי ולילד לא הייתה היכולת לבחור מה הוא רוצה לראות בטלוויזיה, והתקופה הטלוויזיונית השנייה, שבה הילד מוצף במגוון תכנים לבחירתו.

בעידן שבו אמצעי התקשורת הם חלק בלתי נפרד מחיי דור ההמשך של מדינת ישראל נשאלת השאלה - האם הטלוויזיה של ימינו מחנכת לערכים? האם באמצעות הטלוויזיה זוכה הילד להיחשף לאינפורמציה החיונית לו? מהם אותם ערכים המגולמים בתוכניות שהוא בוחר לצפות בהם ומי מכתיב את אותם ערכים - אמצעי התקשורת או השלטון? מכאן נגזרת שאלת המחקר: באיזו מידה התכנים הטלוויזיוניים המכוונים לילדים ישתנו בהתאם לערכים הרווחים בחברה הישראלית.

שיטת המחקר באמצעותה ייבחנו ההשערות המחקריות שלי הינה ניתוח תוכן איכותי. המטרה של שיטה זו היא לבחון לעומק טקסט תרבותי ובמקרה הנדון, תוכניות טלוויזיה לילדים.
התוכניות שבחרתי לנתח מתחלקות לשתי תקופות טלוויזיוניות:
1. התקופה הטלוויזיונית הראשונה - תוכניות טלוויזיה לילדים ששודרו בערוץ הטלוויזיה החינוכית (ערוץ 1) דאז, בין שנות השבעים לשנות השמונים, תקופה שבה היה ערוץ ממלכתי אחד ששידר תכנים הן למבוגרים והן לילדים.
מתוך תקופה זו בחרתי בשלוש תוכניות: "הצריף של תמרי", "מה פתאום (קישקשתא)" ו"קשת בענן".

2. התקופה הטלוויזיונית השנייה - תוכניות טלוויזיה לילדים במסגרת הטלוויזיה בכבלים (כלומר, לבעלי מנוי בלבד). ערוץ הילדים (ערוץ 80 בכבלים) וערוץ הופ לילדים (ערוץ 78 בכבלים) בשנות האלפיים. תקופה שבה לאוכלוסיית הילדים היצע רחב של ערוצים המיועדים רק להם, בנוסף לערוץ הממלכתי והמסחרי, וכן מערכות ממוחשבות בתוך הכבלים המאפשרות להם לצפות בתוכניות בזמן שלהם לדוגמה, עולם הילדים בהוט VOD).
מתוך תקופה זו בחרתי בשלוש תוכניות: "טובי דובי", "הפיג'מות" ו"יובל המבולבל".

סך הכול אנתח שישה פרקים של תוכניות טלוויזיה, אותן בחרתי באופן שרירותי.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ניתוח ממצאים תקופה טלוויזיונית 1
ניתוח ממצאים תקופה טלוויזיונית 2
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בספרו "בידור עד מוות" פוסטמן (1985) רואה בטלוויזיה כמארגנת עבורנו את סביבתנו התקשורתית בדרכים שאין לכל מדיום אחר. הטלוויזיה הגיעה למעמד של מטה-מדיום - מכשיר המנחה לא רק את ידיעתנו על העולם אלא גם את ידיעתנו על הדרכים לדעת.

תגים:

פוסטמן · טלביזיה · יובל המבולבל · הצריף של תמרי · צבר · קישקשתא · טלוויזיה · חיברות · הבניית מציאות · ילדים · נוער · חינוך לערכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ילדים, אמצעי תקשורת וערכים", סמינריון אודות "ילדים, אמצעי תקשורת וערכים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.