היישום אינו מחובר לאינטרנט

יציאת ערביי חיפה

עבודה מס' 069283

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התהליך שעבר על ערביי חיפה במלחמת 1948.

4,295 מילים ,15 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

נושא בעית הפליטים הפלסטינים מהווה את אחת מסלעי המחלוקת בין הישראלים לבין העולם הערבי והעולם בכלל. עבודה זו תנסה לבחון את המקרה הפרטני של פליטי חיפה ולתת מענה לשאלות העולות ממקרה זה. לפליטי חיפה חשיבות מיוחדת החורגת מעבר למספרם בקרב הפליטים. פליטי חיפה מנו כשישים אלף בני אדם שהיוו כעשרה אחוזים מכלל פליטי ארץ ישראל. תהליך יציאתם החל באוקטובר 1947, בשלב מוקדם של הלחימה, וזאת כמעט ללא קרבות או התנגדות. צורת עזיבה זו השפיעה באופן קשה על ערביי ערי וישובי צפון הארץ, שכן חיפה היתה בעלת אוכלוסיה גדולה וחזקה ועבדת יציאתם בדרך זו פגעה במורל בקרב הערבים.

בפרק הראשון תדון העבודה בסוגיה זו ותעסוק במאפיניה היחודיים של חיפה. בפרק השני תסקור העבודה את הלחימה שהתחוללה בעיר, בחודשים שעברו מההכרזה על המדינה היהודית שבדרך ועד גל עזיבת הפליטים הגדול, שלאחר מבצע כיבוש חיפה, מבצע "ביעור חמץ". בפרק השלישי תיגע העבודה בשורש העניין דהינו נושא הפליטים. בפרק זה תנסה העבודה לענות על השאלה מה עמד בבסיסה של הבריחה, פחדם של התושבים הערביים של חיפה מפני הצפוי להם תחת שלטון ישראלי, הכרח שהגיע מהצד הישראלי והורה לכל הערבים לצאת או שמא יציאה זו היתה פעולה רצונית ומכוונת של הערבים. בנוסף תנסה העבודה לתת מענה לשאלה, מה היה יחסם של מנהיגי הישוב לבריחה זו? האם עודדו ושמחו במהלך זה או שמה עשו מה שבכוחם בכדי למנוע בריחה זו ולהשיב את החיים של כל אוכלוסיית העיר, יהודים כערבים, למסלולם התקין?

תוכן עניינים:
מבוא
מאפיינה היחודיים של חיפה
הלחימה בחיפה
יציאת הפליטים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חיפה שמהווה היום את בירת הצפון והיא אחת הערים הגדולות בארץ, הייתה עד אמצע המאה התשע-עשרה אחות קטנה לעכו. עכו, ששימשה כבירת מחוז הצפון וכמקום מושבו של המושל העות'מאני, שחיפה היתה כפופה אליו. מאמצע המאה התשע-עשרה קיבלה חיפה תנופת פיתוח שבאה לידי ביטוי בהגעת אוכלוסיות חדשות לעיר שתרמו רבות לפיתוחה של העיר. גורם נוסף שתרם לחשיבות חיפה הוא חיבורה למסילת הרכבת החיג'אזית בשנת 1905 ושיפור הנמל המקומי, שהפך מנמל קטן ומיושן לנמל גדול ומשוכלל יותר.

תגים:

ערב ישראל 1948 · מלחמת השחרור · ערביי ישראל · אל-נכבה · הקמת המדינה · בעיית הפליטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יציאת ערביי חיפה", סמינריון אודות "יציאת ערביי חיפה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.