היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הכרזת תחילת מדיניות דיבידנד על מחיר המניות והרווחיות העתידית

עבודה מס' 069254

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת מדגם המכיל 30 חברות שנסחרות בבורסה בישראל ונמנות במדד ת"א 100.

6,074 מילים ,11 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

במחקר זה אבדוק את השפעת תחילת מדיניות דיבידנד על מחירי המניות ועל הרווחיות העתידית בשוק ההון הישראלי.
אבחן את השינוי במחירי המניות והרווחיות על ידי מדגם המכיל 30 חברות שנסחרות בבורסה בישראל ונמנות במדד ת"א 100.
כדי לבדוק את השינויים במחירי המניות, אבדוק את התנהגות המניה במהלך 30 ימי מסחר לפני ההכרזה על התחלת מדיניות חלוקת דיבידנד, ביום ההכרזה ובמהלך 30 ימי מסחר לאחריה וזאת על ידי התבוננות במחירי המניות ואמידת התשואה העודפת המצטברת במהלך תקופה בנטרול השפעות אחרות שמשפיעות על מחיר המניה.
אם תימצא תשואה עודפת ממוצעת חיובית סביב פרסום ההודעה אסיק כי ההודעות על תחילת חלוקת דיבידנד המתפרסמות באתר משפיעות על מחירי המניות ובפרסומן קיים שחרור מידע חדש לציבור. אם תימצא תשואה עודפת ממוצעת חיובית יום לפני פרסום ההודעה לציבור, הדבר יעיד על דליפת מידע ואם תימצא תשואה עודפת ממוצעת חיובית יום לאחר פרסום הודעה לציבור כלומר, השוק מגיב בצורה איטית למידע החדש ולכן יעיד על חוסר יעילותו של השוק.
אם לא תימצא תשואה עודפת ממוצעת חיובית מובהקת סביב פרסום ההודעה אסיק כי ההודעות לא משפיעות על מחירי המניות וכי אינן מכילות מידע אינפורמטיבי חדש. אם תימצא תשואה עודפת ממוצעת שלילית ביום שלאחר הפרסום, הדבר יכול לנבוע מתיקון של השוק כלומר, השוק הגיב תגובת יתר למידע החדש והוא חוזר ומתקן זאת.
בד"כ ביום האפס, יום ההכרזה, מושגת תשואה מעל הנורמאלי, שכן מתקבלת אינפורמציה לגבי מצב החברה שלא הייתה ידועה קודם לכן, נשאלת השאלה האם חל שינוי בתשואה גם לפני או אחרי הפרסום.
בנוסף על מנת לבדוק את הרווחיות נבדוק את רווחי החברות הנ"ל שנה לפני, בשנת המאורע כולל נתונים רבעוניים בשנה זו ובשנה שלאחר פרסום המאורע.
ע"פ מאמרו של (A.craig mackinlay (1997, לעיתים קרובות כלכלנים נשאלים לגבי מדידת והערכת ההשפעה של אירועים כלכליים ופיננסים על ערך החברות ומניותיהן. על פניו, דבר זה עשוי להיראות כמשימה קשה אך ההערכה יכולה להיות פשוטה כאשר מסתמכים על אירוע מסוים שקרה בחברה מסוימת שיכול להשפיע על מקבלי ההחלטות והמשקיעים בעולם. הצגת ההיגיון בהתנהלות השוק של אותה חברה תניב השפעה מיידית על ביטחון המניה שלה וכמובן עלייה/ירידה בערך המניה באותו שוק.
מטרת עבודה זו היא לחקור, מנקודת מבטה של הבורסה בישראל, כיצד הכרזת דיבידנד בעצם משפיעה על מחירי המניות והרווחיות העתידית של החברות הנבדקות.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. הגדרות
3.1 מניה
3.2 דיבידנד
3.3 סוגי דיבידנד
3.4 מדיניות חלוקת דיבידנד
3.5 חברות שאינן משלמות דיבידנד
3.6 מיסוי בישראל
4. המבחנים לחלוקת דיבידנד
5. סקירת ספרות
5.1 סקירת ספרות כללית
5.2 סקירת ספרות רלוונטית
6. הצגת מודלים
7. שאלות המחקר
8. השערות המחקר
9. איסוף נתונים
10. מתודולוגיה
11. ממצאים
12. סיכום ומסקנות
13. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

4. המבחנים לחלוקת דיבידנד
בסעיפים 301-311 לחוק החברות, המחוקק קובע מבחנים קוגנטיים שהחברה צריכה לבדוק את קיומם לפני הכרזת הדיבידנד.
חוק החברות מגדיר בסעיף 302(א) את גבולותיה של חלוקה מותרת על פי שני תנאים מצטברים - מבחן הרווח ומבחן יכולת הפירעון. חברה יכולה להוסיף בתקנון או בחוזה מגבלות נוספות על המגבלות שקבע החוק, אולם אינה יכולה לגרוע מהן.

תגים:

חשבונאות · אילוצים · ביצועי חברות · מחיר · מניות · רווחיות · מיסוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הכרזת תחילת מדיניות דיבידנד על מחיר המניות והרווחיות העתידית", סמינריון אודות "השפעת הכרזת תחילת מדיניות דיבידנד על מחיר המניות והרווחיות העתידית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.