היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם מדינת ישראל מעודדת אימהות להשתלב בעבודה?

עבודה מס' 069239

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות במדיניות מעונות היום הציבוריים.

9,444 מילים ,21 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

ישנה הצהרה ודעה בחברה הישראלית כי כל אישה חופשייה לטפח קריירה משלה. במאמר זה ברצוני לבדוק אם אומנם כל אישה היא חופשייה לכך, אם אימהות לילדים צעירים, גם הן חופשיות לטפח קריירה ואם המדיניות בישראל מעודדת נשים-אימהות לצאת לעבודה. אבדוק את המדיניות ביחס למעונות ולפעוטונים. מדיניות שספגה ביקורת רבה במחאת הצדק החברתי שהתרחשה בקיץ האחרון (2011, תשע"א), ובעקבותיה מסקנות ועדת טכטנברג.

בעבודה זו אבדוק אם יתכן שהסיבה לכך שבמדינת ישראל של שנות האלפיים, שבה יש עדיין פערי שכר בין נשים לגברים, מתקיימת מדיניות התומכת בדפוס האחריות המשפחתית המסורתית שבה האב מפרנס והאם עקרת בית.

אתמקד בשילובן של נשים בעבודות, אבדוק את התערבות המדינה בשוק מעונות- היום לצורך עזרה ותמיכה במשפחות צעירות ואמהות עובדות. אציג השוואה בינלאומית בעניין תעסוקת אימהות לילדים קטנים והשתתפותן בשוק העבודה ביחס לגברים. אציג השוואה בינלאומית של השתתפות כלכלית של המדינות השונות בסבסוד המעונות.
מתודולוגיה: המתודולוגיה בה בחרתי להשתמש הינה סקירה וניתוח חומר ספרותי רלוונטי הכולל מאמרים בנושא פרוטוקולים של ועדות כנסת, נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נתונים מארגונים לקידום מעמד האישה כגון: נעמ"ת, ויצ"ו, מכון אדווה וכו'.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': עבודת אימהות בישראל במבט היסטורי
פרק ב': הסדרים ופתרונות לטיפול בילדיהן של אימהות עובדות
פרק ג': מדיניות ביחס למשפחתונים ולמעונות
פרק ד': הקשר בין מערכת מעונות היום לעבודתן של האמהות
פרק ה': מדיניות סבסוד מעונות בישראל בהשוואה בינלאומית
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מעמדן של הנשים בישראל מבוסס על מיתוס השוויון שכן בשנים הראשונות להקמת המדינה נתפס השוויון בין המינים כאידיאל שיש לשאוף אליו, וזאת משני טעמים עיקריים: ראשית, ערך השוויון מילא מקום חשוב באידיאולוגיה הסוציאליסטית, אשר אפיינה את דור המייסדים. הגורם השני היה הצרכים הכלכליים האובייקטיביים, שהתעוררו עקב ההתפתחות המואצת של המדינה החדשה, ובראשם - הצורך במיצוי מקסימאלי של כוח העבודה (שלוי, 1998).

תגים:

עבודת נשים · מגדר · פמיניזם · גני ילדים · יציאה לעבודה · כח העבודה · משפחה · תעסוקה · מחאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם מדינת ישראל מעודדת אימהות להשתלב בעבודה?", סמינריון אודות "האם מדינת ישראל מעודדת אימהות להשתלב בעבודה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.