היישום אינו מחובר לאינטרנט

'לישון כמו תינוק'

עבודה מס' 069188

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת השינה המשותפת ואופן ההזנה על איכות שנתו של התינוק.

5,839 מילים ,28 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בסקירה הספרותית נראה כי ישנם גורמים שונים המשפיעים על איכות השינה של תינוקות (Wolfson, 1996), מחקרים בנושאי הזנת התינוק מראים כי יש השפעה שונה על איכות השינה כאשר התינוק מוזן בפורמולה או בהנקה (Blyton, 2002) בנוסף, ממחקרים אחרים ניתן לראות שישנה גם השפעה לצורת השינה, נפרדת או משותפת עם ההורה (Mosko, 1996). בהסתמך על מחקרים אלו, נבדקה איכות השינה של התינוק כאשר מופיעים שתי המשתנים גם יחד- אופן הזנת התינוק וצורת השינה שלו.

השערת המחקר הייתה שתינוקות יונקים הישנים בנפרד, ישנים טוב יותר מתינוקות יונקים הישנים במשותף או שניזונים מפורמולה וישנים בנפרד או במשותף.

לצורך בדיקת ההשערה נדגמו 75 אמהות לתינוקות בטווח הגילאים חצי שנה עד שנתיים. חלקם יונקים ללא מתן פורמולה, וחלקם ניזונים מפורמולה ללא הנקה. חלק מהמשתתפים קיימו שינה משותפת וחלק קיימו שינה נפרדת.

לצורך בדיקת השערת המחקר נעשה שימוש בשאלון של איכות השינה PSQI (Pittsburg Sleep Quality Index) ( (Buysse, Reynolds, Monk, Berman, & Kupfer, 1989.

תוצאות המחקר לא אוששו, והן אינן מתיישבות עם הידע בספרות. ייתכן שאופן מתן המזון לתינוק משפיע, כיוון שבבקבוק ניתן לדעת מה הכמות שהתינוק אכל, ובהנקה אין כל אפשרות לדעת, ואולי האם העייפה מניקה פחות בלילה, וחושבת שהתינוק אכל לשובע. ולגבי אופן השינה, ייתכן והמרחק בין התינוק לאימו, גורם לו לבכות עד כדי יציאה ממעגל השינה כדי לקרא לה, בעוד שכאשר היא ישנה על ידו, אין זה נדרש, ותכף ומיד הוא בא על סיפוקו.

תוכן העניינים:
תקציר
סקירה ספרותית
שיטה
תוצאות
דיון
רשימה ביבליוגרפית
נספח 1 - שאלון לאיכות שינה
נספח 2 - חישוב תוצאות השאלות
נספח 3 - מכתב פנייה לנבדקים

קטע מהעבודה:

שינה זו התנהגות החוזרת על עצמה ומתאפיינת ב3 תופעות עיקריות: ירידה במודעות וקשר עם הסביבה, ירידה בתנועתיות ופעילות שרירים והפחתה משמעותית של התנהגות רצונית ((Anch, 1988.

תגים:

הפרעות שינה · שינה משותפת · לינה · הנקה · תינוק · הזנה · עצמאות · איכות · פורמולה · תחליפי חלב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'לישון כמו תינוק'", סמינריון אודות "'לישון כמו תינוק'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.